The Malaysia Post

Pearly-Thinaah Terpegun dengan Pasangan Bulgaria, Pang Ron-Mei Xing Delight Home Crowd

Pasangan Malaysia Open Pearly Tan-M.Thinaah mengungguli Beregu Wanita

Ia bukanlah permulaan musim yang diharapkan pasangan beregu wanita utama negara Pearly Tan-M.Thinaah, tetapi itulah yang terpaksa dihadam peminat tempatan apabila kedua-duanya mengalami kekalahan mengejut pusingan pertama dalam Terbuka Malaysia yang sedang berlangsung. kejohanan badminton.

Pasangan nombor enam dunia itu tersingkir daripada kejohanan BWF World Tour Super 1000 secara straight set 19-21,14-21 kepada adik-beradik Bulgaria Gabriela Stoeva-Stefani Stoeva, ranking ke-16 dunia, di Axiata Arena di sini hari ini.

Juara Sukan Komanwel Birmingham 2022, yang tidak berada dalam prestasi terbaik mereka hari ini, kecewa selepas mengecewakan penonton tuan rumah.

“Bukan perlawanan yang baik untuk kami, dan kami tidak bermain dengan baik. Sudah tentu, lawan kami bermain dengan sangat baik hari ini, mereka mengawal bola ulang-alik dengan baik. Mereka benar-benar memberi tekanan kepada kami pada set kedua dengan serangan yang agresif, manakala kami tidak melakukan bahagian kami dengan baik,” kata Pearly.

Baca Lagi | Menteri: Malaysia Mendapat Kuota Haji Penuh 31,600 Tahun Ini

Baca Lagi | Dr Noor Hisham: Tiada Pengetatan SOP Covid-19 Hanya Jet

Berazam untuk Kembali Lebih Kuat

Thinaah sebaliknya mahu bergerak ke hadapan dan terus berazam untuk kembali lebih kuat dalam Terbuka India minggu depan.

“Saya fikir hari ini bukan hari kami, tiada apa yang berjalan lancar untuk kami. Kami perlu kembali, bercakap tentang perlawanan hari ini, menganalisis dan kembali lebih kuat,” tambahnya.

Sementara itu, pasangan beregu campuran yang baru dicetak Hoo Pang Ron-Teoh Mei Xing mencipta salah satu kejutan terbesar dalam kejohanan itu apabila mereka mengejutkan pasangan nombor 16 dunia Kyohei Yamashita-Naru Shinoya 21-11, 15-21, 21-19.

Walaupun hanya bermain kejohanan ketiga bersama sejak berpasangan pada Disember, pasangan nombor 157 dunia itu menunjukkan keyakinan dan keazaman untuk menyingkirkan pasangan Jepun itu.

“Set pertama sedikit gementar, tetapi kami mendapat momentum pada set kedua dan berjaya menyesuaikan diri dengan angin pada set ketiga untuk boleh menang,” kata Pang Ron sambil menambah bahawa mereka akan merangka strategi untuk berdepan pilihan kelapan, Thom Gicquel -Delphine Delrue dari Perancis dalam pusingan kedua pada hari Khamis.

Beregu Wanita dengan Go Pei Kee

Mei Xing, yang akan beraksi dalam beregu wanita bersama Go Pei Kee esok menentang rakan senegaranya Vivian Hoo-Lim Chiew Sien, gembira dapat dinaikkan ke undian utama pada saat-saat akhir.

“Saya sangat gembira mendapat peluang bermain dalam kedua-dua beregu campuran dan wanita dalam kejohanan ini, saya sangat berharap dapat beraksi dengan baik, dan menghargai peluang yang Tuhan berikan kepada saya.

“Sebenarnya, beberapa minggu lepas ini, saya tidak berlatih pun dengan Pei Kee, jadi saya tidak terlalu fikir…saya cuba berkomunikasi dengannya dan melakukan yang terbaik di gelanggang,” katanya.

About Mohammed Ibrahim

Mohammad Ibrahim adalah pembela kebenaran. Dia percaya bahawa penting untuk bersuara dan memperjuangkan perkara yang betul, tidak kira apa kosnya. Mohammad telah mendedikasikan hidupnya untuk memperjuangkan keadilan sosial dan mencipta masa depan yang lebih baik untuk semua. Beliau seorang penceramah yang berkuasa dan ahli strategi politik yang mahir.

Read Previous

Dr Noor Hisham: Tiada Pengetatan SOP Covid-19 Hanya Jet

Read Next

Restoran Sushi Terbaik di Kuala Lumpur

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.