UAE Menuju Hubungan Progresif

UAE secara progresif memikirkan hubungan dengan negara-negara ini terutama India, mereka tidak pernah menjadi sesuatu yang lebih besar sejak Perdana Menteri Narendra Modi mengunjungi Abu Dhabi pada bulan Ogos 2015 dan Putera Mahkota Mohammed Bin Zayed al Nahayan datang ke New Delhi pada bulan Februari 2016 di mana hubungannya berkembang secara mendadak. Yang pasti, hubungan ini merangkumi pelbagai bidang seperti pengawal, ketakutan, kewangan, tenaga, persekolahan, budaya, penyelidikan ruang dan kerja.

Setakat ini, komuniti ekspatriat terbesar India tinggal di UAE dengan jumlah 3.3 juta orang. Hubungan dua hala telah meningkat menjadi perkongsian strategik dan perdagangan dua hala berjumlah $ 60 bilion, yang juga meliputi lawatan dua hala pada tahap tertinggi yang sering terjadi antara kedua-dua negara. ADNOC Abu Dhabi juga menjadi syarikat asing pertama yang membina rizab minyak strategik di India.

Terdapat banyak kawasan lain yang baik India dan UAE mendapat jalan sama. UAE adalah salah satu dari beberapa negara yang telah melakukan banyak pelaburan untuk mempromosikan pluralisme dan toleransi seperti merenovasi gereja, membina kuil dan bahkan mempunyai Menteri Toleransi di pejabat. Kedua-dua India dan UAE terus menerus bersinergi pengalaman dan usaha mereka di sebuah wilayah dan kesaksian tentang hubungan harmoni yang melampaui jurang budaya atau kaum.

Salem Al Ketbi, seorang analis, telah mengatakan bahawa “India adalah kekuatan yang semakin meningkat, dan saya akan mengatakan bahawa UAE mencari ke India untuk menjaga keamanan di rantau ini dengan kekuatan maritimnya. India juga merupakan negara yang menjanjikan pelaburan; terdapat banyak tahap di mana UAE dapat menjalin hubungan dengan India. “

Akan selalu ada kemajuan yang berterusan di tengah pandemi UAE kerana baru-baru ini mereka mengejutkan menghantar bekalan untuk Iran. Ini memberikan pertolongan yang menyelamatkan nyawa bagi mereka yang menghadapi masalah yang sangat penting untuk memberikan manfaat bukan hanya untuk negara mereka tetapi juga mempengaruhi negara-negara di sekitarnya. Ini menunjukkan bagaimana pentadbiran dan individu berdampingan dengan negara-negara dalam tempoh kekurangan mereka.

Baca Lagi | Lawrence Wong dilantik sebagai Menteri Kewangan Singapura, Heng Swee Keat kekal sebagai DPM

Sehubungan dengan itu, aktiviti UAE dapat dinilai. Sebenarnya, pemacu asas strategi antarabangsa UAE berubah menjadi perlindungan negara negara. Ini jelas menunjukkan bagaimana mereka melindungi negara negara dari penghibur bukan negara, memerangi intimidasi haram, menyebarkan perlawanan dan kemajuan di sekitar sana. Atas sebab ini, tidak diragukan lagi bahawa mereka bertekad pada objektif utama negara mereka.

Di samping itu, pengaturan UAE juga ditingkatkan oleh kepraktisan dan keaslian. Akibatnya, UAE hari ini telah memulihkan hubungan dengan Syria Bashar al Assad, sejak akhir-akhir ini membuka pejabat pemerintahnya di Damsyik, membiarkannya berlalu dengan Syria. UAE juga telah membuka saluran korespondensi dengan Israel, namun ia tidak mempunyai hubungan pendamaian formal.

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Alex Ferguson menangis kegembiraan ketika Scots layak ke Euro 2020

Read Next

Umno Perak untuk membentuk jawatankuasa BN sendiri dengan MIC, MCA

Langgan
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Lihat semua komen
0
Inginkan pendapat anda, sila komen.x
()
x