Pengguna media sosial Malaysia mengumpul bantuan untuk pemuzik Perak

mp2

Kisah pengajar muzik Endang Hyder dan tawarannya untuk menjual biola berharga untuk menjaga keluarganya telah menarik perhatian rakyat Malaysia yang telah melangkah untuk membantu.

Endang, 34, memuat naik catatan di akaun media sosialnya dua hari lalu, mencari pembeli yang berminat untuk biola Jerman mewahnya untuk mengumpulkan dana untuk penjagaan ayahnya dan untuk menyara keluarganya.
Setelah penceritaannya disiarkan di Malay Mail, pengguna media sosial Malaysia dengan pantas menawarkan untuk membantu Endang bukan sahaja mengumpulkan dana yang diperlukan, tetapi juga menjaga biola kesayangannya.

Sia memberitahu Malay Mail dalam sebuah wawancara bahawa dia bersikap empati dengan situasi Endang, dan mengatakan bahawa dia tidak sabar-sabar untuk melakukan lebih dari sekadar mengucapkan semoga berjaya.

Baca Lagi | Ahli Parlimen mengakui JASA menjalankan kerja propaganda

“Saya sangat terharu ketika membaca tentangnya. Saya dapat merasakan bahawa dia mempunyai banyak kasih sayang kepada ayahnya. Itu sangat menyentuh hati saya, ”kata pemain berusia 52 tahun itu.

“Saya dapat memahami apa yang dia lalui. Saya telah melalui keadaan yang serupa. Oleh itu, bukannya hanya menjadi pengguna media sosial lain yang mengatakan kata-kata yang baik, saya ingin mengambil tindakan. “

Sia kemudian berusaha menghubungi Endang dan mengemukakan idea untuk mengadakan konsert dalam talian kepadanya.

Sia mengatakan bahawa Endang menyukai idea itu dan bersetuju untuk memainkan biola untuk pengguna media sosial menerusi konsert dalam talian pada 13 Disember.

Baca Lagi | Umno Perak: Kerusi Gerik adalah milik kita mengikut tradisi

Sia menambah bahawa dia boleh menggunakan pertolongan dari aspek teknologi dan telah mengalu-alukan sukarelawan yang sudi menghubunginya sekiranya mereka bersedia membantu mengatur konsert dalam talian Endang.

Sia juga mengatakan bahawa dengan pengalamannya, bekerja sebagai perunding kerjaya dan jurulatih korporat, dia ingin membantu Endang dalam mencari cara yang bermartabat untuk mengumpulkan dana yang dia perlukan, sambil menggunakan keahlian khasnya pada waktu yang sama. Dengan banyak pengguna media sosial yang ingin menonton persembahan Endang bulan depan, pemain biola mengatakan bahawa dia merasa rendah hati dengan sambutan dan kebaikan yang ditunjukkan oleh rakyat Malaysia kepadanya.

Read Previous

Penunjuk perasaan Thailand berkumpul semula untuk memprotes

Read Next

DAP mendesak PM Muhyiddin untuk menegur secara terbuka Timbalan Menteri Belia dan Sukan

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *