Southgate menerima pujian England selepas persembahan perlahan

Gareth Southgate mengakui bahawa England tidak akan mempunyai keluhan mengenai reaksi marah dari peminat yang mencemooh mereka setelah seri 0-0 menentang saingan lengkungan Scotland pada Euro 2020.

Pasukan Southgate dicemooh pada wisel penamat di Wembley pada hari Jumaat setelah berjaya melakukan satu tembakan tepat pada sasaran.

Lima hari selepas memulakan kempen Kumpulan D mereka dengan kemenangan tipis 1-0 menentang Croatia, England sekali lagi gagal memberikan kesan dalam serangan.

England masih dalam perjalanan untuk melayakkan diri dalam 16 perlawanan terakhir dalam perlawanan terakhir kumpulan menentang Republik Czech pada hari Selasa.

Tetapi mereka harus meningkat dengan ketara sekiranya mereka menjuarai kejohanan itu dan bos England, Southgate mengatakan bahawa dia mengharapkan reaksi keras memandangkan emosi pertembungan derby dengan Scotland.

“Ini adalah kejohanan dan sangat penting apabila anda tidak boleh menang untuk tidak kalah,” kata Southgate.

“Itu tentu terasa sukar dalam 15 minit terakhir permainan di mana peminat sangat mengharapkan anda untuk maju dan meninggalkan semua bentuk kerana sudah tentu di Scotland, rasanya seperti peristiwa yang unik.

“Tetapi kita masih harus mendekatinya dalam konteks bahwa poin masih merupakan langkah penting menuju kualifikasi dan akhirnya kualifikasi adalah objektif pertama bagi kita.”

Southgate menegaskan dia benar untuk tidak memberitahu pemainnya untuk mengejar permainan pada peringkat penutupan kerana mereka mungkin terperangkap pada waktu rehat. “Ia adalah malam di mana agak panik, ini bukan permainan di mana terdapat banyak kawalan dan anda harus memastikan bahawa, dengan tiga mata seperti yang kami lakukan, kami menguruskan kejohanan juga sebagai permainan, ”kata Southgate.

“Mudah untuk berjudi hingga akhir dan kehilangan bentuk dan kemudian kalah dalam lima minit terakhir dan kemudian anda menendang diri sendiri kerana tidak menguruskan kejohanan.

“Saya faham kami berada di Wembley, ini adalah perlawanan menentang Scotland di mana semua orang mahu kami menang.

“Kami mahu menang tetapi dalam konteks kejohanan dan kelayakan adalah perkara pertama dan paling penting.”

Southgate merasakan kemarahan orang ramai ketika melepaskan playmaker Manchester City, Phil Foden pada babak kedua, sementara dia juga menggantikan kapten Harry Kane yang tidak bagus.

Dia tahu tekanan akan meningkat di England jika mereka tidak berjaya menghadapi Republik Czech.

“Ini selalu sesuatu yang saya tahu yang harus kita hadapi, itu akan menjadi pengalaman yang mencabar bagi para pemain,” kata Southgate.

Baca Lagi | Bintang sukan ‘menuntut semula suara mereka’

“Saya katakan sebelumnya, hanya kerana anda di rumah tidak bermaksud anda menang. Anda mesti menang.

“Pada hari Ahad, kami bermain dengan baik dan kami mendapat keputusan yang pantas. Malam ini kami juga tidak bermain tetapi kami harus menerimanya. Saya menerimanya sebagai pengurus. “Kami belajar dari pengalaman itu dan kami menghadapi tantangan yang berbeda sekarang melawan orang-orang Ceko.”

J M Riaz

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Pendaftaran Phantom Rela menunjukkan perlunya lebih banyak perlindungan data

Read Next

LGE : Bekas timbalan speaker Nga Kor Ming harus menyertai kajian Parlimen hibrid

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.