Profesor Singapura secara tidak sengaja merakam kuliah dalam talian tanpa suara

Institusi pembelajaran terpaksa menjadi maya memandangkan pandemi Covid-19.

Walaupun kelas masih dapat dijalankan mengikut jadual secara digital, belum tentu peralihan yang lancar bagi banyak guru dan pensyarah di seluruh dunia ketika mereka berjuang untuk menguasai teknologi yang disertakan dengan pembelajaran dalam talian.

Seorang pensyarah dari Singapura tanpa sengaja meninggalkan seluruh kuliah dalam taliannya secara bisu, membuang masa dua jam untuk bercakap dengan dirinya sendiri dalam proses itu.

Video reaksi pensyarah terhadap kesalahannya dimuat naik ke YouTube minggu lalu.

Dalam video tersebut, pensyarah Dong Wang, dilihat “menyelesaikan” kelasnya dengan panggilan khas untuk pertanyaan dari para pelajarnya, yang mereka agak enggan menjawab.

“Ada soalan? Tidak? Bolehkah kita menamatkan kelas kita? Adakah anda mempunyai pertanyaan? ” kata Wang.

Kepada pelajarnya menjawab: “Eh. Hai Prof, sebenarnya anda diredam sepanjang masa. Oleh itu, kami tidak dapat mendengar apa-apa daripada anda sejak jam 6:08 petang. “

Kelas mereka telah “berakhir” sekitar jam 8:00 malam menurut video.

Menurut mereka di bahagian komen, Wang adalah profesor bersekutu dari Jabatan Matematik di Universiti Nasional Singapura.

Baca Lagi | Penggubal undang-undang berjenaka selepas Putrajaya menghadkan makan malam perjumpaan kepada keluarga berkongsi rumah yang sama

Tidak dapat dipahami dengan apa yang didengarnya selepas kelas, Wang menyoal pelajarnya, cuba mengetahui sama ada mereka berjaya mendengar apa-apa.

“(Kami hanya mendengar) beberapa minit pertama. Dari jam 6:08 malam dan seterusnya skrin anda membeku dan kami tidak mendengar apa-apa dari anda sejak itu, ”kata salah seorang pelajar.

Selepas serangan panik ringan dan sedikit hiperventilasi, Wang yang bingung dan mungkin kecewa menyedari sejauh mana kesilapannya dan memaklumkan kepada pelajarnya bahawa dia akan mengulang kelas di kemudian hari.

Seorang pengguna media sosial, yang mengaku sebagai pelajar Wang, mengatakan di bahagian komen bahawa para pelajar berusaha untuk memberi amaran kepada profesor mereka tentang apa yang berlaku dan tidak hanya duduk di sana tanpa tujuan.

“Saya seorang pelajar yang mengambil modul ini dan ya saya berada di sana ketika ini berlaku,” kata Azusa Chan.

“Kelas dimulakan pada pukul 6:00 petang dan dia membisukan dirinya dari jam 6:08 dan seterusnya. Pelajar mencuba pelbagai perkara untuk menarik perhatiannya dengan menyahaktifkan suara dan bahkan menghubungi nombor telefonnya. Namun, dia tidak bertindak balas dan melanjutkan pelajaran. “

Pengguna itu juga mengatakan bahawa banyak pelajar telah meninggalkan kelas dalam talian setelah beberapa ketika kerana skrin Wang membeku, tetapi lebih dari 20 daripadanya tetap bertahan dan “sabar menunggu” Wang kembali.

Chan menambah bahawa kesalahan ini mungkin disebabkan oleh kenyataan bahawa Wang menggunakan iPad untuk menjalankan kelasnya, yang tidak sesuai.

“Setelah kejadian ini, dia meninggalkan telefonnya di sebelahnya setiap kali dia melakukan kuliah sehingga kami dapat memanggilnya sekiranya berlaku kecemasan,” kata pengguna.

Video itu telah ditonton lebih dari 56,000 kali dalam empat hari kerana banyak yang bersimpati dengan pensyarah.

“Saya pernah belajar di bawahnya sebelum ini. Dia mengajar dengan baik. Saya berasa tidak enak dengannya. Kekal Prof! ” tulis seorang pengguna.

Beberapa pengguna juga melihat sisi yang lebih lucu untuk keseluruhan masalah dan bahkan bergurau bahawa Wang baru saja mengizinkan semua orang keluar dari kelas. “Helah yang baik. Apabila anda belum menyediakan bahan untuk kuliah anda, bisikannya kemudian tonton drama Korea. Bekerja sepanjang masa, ”kata seorang pengguna media sosial.

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Penyelidikan ‘Hope’ UAE menjadi yang pertama dalam trio misi Mars

Read Next

Syarikat kurier J&T Express menerangkan penanganan kasar bungkusan dirakam viral

Langgan
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Lihat semua komen
0
Inginkan pendapat anda, sila komen.x
()
x