Penyanyi K-pop Hyeme dituduh memanipulasi peminat cinta sehingga memberinya RM184,000

Bekas anggota Black Swan Hyeme telah dituduh oleh seorang bekas peminat memanipulasinya sehingga memberikan 50 juta won (RM184,000).

Seorang pekerja pejabat yang dikenali sebagai B memberitahu media Korea Dispatch bahawa dia merancang untuk mengambil tindakan undang-undang setelah menjadi mangsa penipuan oleh penyanyi K-pop yang kemudiannya dinyatakan sebagai Hyeme.

Laporan itu menyatakan bahawa B, yang berusia awal 30-an, pertama kali bertukar pesan dengan penyanyi Tonight di media sosial pada tahun 2018 dan bahawa dia pernah menjadi peminat muziknya pada masa itu.

Keduanya kemudian bertemu dalam kehidupan nyata untuk makan dan minum dan B mula mengembangkan perasaan romantis untuk Hyeme, yang memotivasi dia untuk membantunya ketika dia menghadapi masalah kewangan pada tahun 2019.

B mendakwa Hyeme meminta dia menyewa apartmen untuknya supaya dia dapat lebih fokus pada kegiatannya sebagai penyanyi dan dia berjanji akan membayar kembali wang itu setelah dia berjaya dalam kariernya.

Dia dilaporkan membayar sewa bulanan RM3,300 di pangsapuri pejabat kecil selama setahun dan bahkan mengurus yuran deposit RM73,900 supaya Hyeme dapat tinggal di sana.

B kemudian memberikan kad kredit kepada Hyeme dan dia mengumpulkan sejumlah wang berjumlah RM47,300 dalam masa lima bulan sebagai tambahan kepada permintaannya untuk pemindahan wang tunai langsung.

Dia mengatakan bahawa Hyeme didakwa mensia-siakan wang itu dengan membelanjakannya untuk aktiviti hiburan dan bersantai dan dia memutuskan hubungan dengannya setelah dia memintanya membayarnya kembali pada bulan Mac 2020.

Baca Lagi | Tesco bekerjasama dengan Foodpanda untuk menyampaikan produk dan bahan makanan

“Dia mengatakan bahawa dia akan membayar saya kembali apabila dia berjaya. Tetapi dia menukar nombornya dan hilang.

“Lebih daripada itu, rasa pengkhianatan sangat besar,” kata B.

B juga menjelaskan bahawa dia tidak pernah melakukan hubungan seksual dengan Hyeme walaupun mempunyai cinta yang tidak berbalas dengannya.

Tidak lama setelah skandal itu berlaku, agensi Hyem, DR Music mengesahkan bahawa dia memang meminjam wang dari seorang individu dan bahawa mereka sedang menyiasat perkara itu. Label itu mengeluarkan kenyataan hari ini yang mengumumkan bahawa mereka akan mengemukakan tuntutan balas terhadap B atas nama Hyeme walaupun sebelum ini mengakhiri kontraknya pada 7 November.

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Tesco bekerjasama dengan Foodpanda untuk menyampaikan produk dan bahan makanan

Read Next

Hanya rakyat Sarawak yang boleh bertanding dalam pilihan raya negeri, kata SUPP