Liga Perdana: Chelsea memecat Frank Lampard

Chelsea pada hari Isnin secara rasmi memecat Frank Lampard sebagai pengurus kelab setelah mendapat keputusan buruk. Semasa Chelsea memenangi perlawanan Piala FA 2020-21 menentang Luton Town, kelab London telah berjuang untuk memenangi perlawanan secara konsisten. Menyifatkan panggilan itu sebagai “keputusan yang sangat sukar”, Chelsea mengucapkan terima kasih kepada Lampard atas sumbangannya sebagai ketua jurulatih kelab sambil menambah persembahan baru-baru ini tidak memenuhi harapan kelab.

Lampard, yang telah membantu Chelsea menduduki tempat keempat di Liga Premier 2019-20 musim walaupun memiliki larangan perpindahan, menikmati permulaan yang baik pada musim yang sedang berlangsung tetapi penampilannya menurun sejak Disember.

Bos Chelsea, Roman Abramovich mengatakan bahawa dalam keadaan semasa, hierarki berpendapat adalah yang terbaik untuk menukar pengurus.

Chelsea terus menandatangani pasukan seperti Timo Werner, Kai Havertz, Ben Chilwell, antara lain, kelab ini gagal menjaringkan beberapa keputusan positif baru-baru ini. Chelsea, pada musim 2020-21 yang sedang berlangsung, mulai awal tetapi mereka jatuh dari radar dengan pemain terkena formasi pada waktu yang salah musim ini.

Kenyataan penuh dari Chelsea mengenai pemecatan Frank Lampard:

Baca Lagi | Ahmad Faizal berhenti sebagai presiden PAFA

Ini adalah keputusan yang sangat sukar, dan bukan keputusan yang diambil ringan oleh pemilik dan Lembaga Pengarah.

Kami berterima kasih kepada Frank atas apa yang telah dicapai semasa menjadi Ketua Jurulatih Kelab. Walau bagaimanapun, keputusan dan persembahan baru-baru ini tidak memenuhi jangkaan Club, meninggalkan jadual pertengahan Club tanpa jalan yang jelas untuk peningkatan berterusan.

Tidak akan pernah ada saat yang tepat untuk berpisah dengan legenda kelab seperti Frank, tetapi setelah pertimbangan dan pertimbangan yang panjang, diputuskan perubahan diperlukan sekarang untuk memberi Club masa untuk meningkatkan persembahan dan hasil musim ini.

Roman Abramovich berkata,

“Ini adalah keputusan yang sangat sukar bagi Kelab, terutama kerana saya mempunyai hubungan peribadi yang sangat baik dengan Frank dan saya sangat menghormatinya.”

“Dia adalah seorang yang berintegriti tinggi dan mempunyai etika kerja tertinggi. Walau bagaimanapun, dalam keadaan semasa, kami yakin lebih baik menukar pengurusan

“Bagi pihak semua orang di Club, Dewan dan secara peribadi, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Frank atas kerjanya sebagai Ketua Jurulatih dan mengucapkan semoga berjaya pada masa hadapan. Dia adalah ikon penting kelab hebat ini dan statusnya di sini tetap tidak dapat dikalahkan. Dia akan selalu disambut dengan mesra di Stamford Bridge. ” Kelab tidak akan memberikan komen lebih lanjut sehingga Ketua Pelatih baru dilantik.

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Teresa Kok mendesak MIC, MCA untuk memboikot PAS

Read Next

Penyokong Pakatan kemungkinan enggan mengundi untuk PRU15

Langgan
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Lihat semua komen
0
Inginkan pendapat anda, sila komen.x
()
x