West Ham menduduki tempat keempat, Spurs tumbang sekali lagi

Jose Mourinho mengakui empat harapan teratas Tottenham bermasalah setelah West Ham pindah ke tempat keempat dengan kemenangan 2-1 hari ini.

Pasukan Mourinho merosot ke kekalahan kelima dalam enam perlawanan terakhir Liga Perdana Inggeris ketika mereka membayar harga untuk penampilan pertahanan yang ceroboh di Stadium London.

Michail Antonio meletakkan West Ham di depan pada awal babak pertama dan Jesse Lingard menggandakan kelebihan tuan rumah selepas rehat.

Lucas Moura mengurangkan defisit dengan gol liga pertamanya sejak September, tetapi Spurs yang gemuruh tidak dapat menyelamatkan satu mata.

West Ham naik dua mata di atas Chelsea ke tempat Liga Juara-Juara ketika cabaran Eropah mereka yang tidak dijangka meningkat dengan kemenangan ketujuh dalam sembilan perlawanan terakhir liga mereka.

Ia adalah kemenangan pertama untuk bos West Ham, David Moyes dalam 16 pertemuan dengan Mourinho.

Dan sementara Moyes telah mencetuskan kebangkitan luar biasa di West Ham, yang berada dalam pertempuran degradasi ketika dia tiba musim lalu, Tottenham Mourinho berada di tengah-tengah kempen yang menyedihkan.

Mereka ketinggalan di kedudukan kesembilan dan mengalahkan West Ham dengan sembilan mata, walaupun masih ada permainan.

“Sangat sukar untuk memikirkan empat teratas. Enam pasukan teratas mendapat mata. Ini akan menjadi sangat sukar, ”kata Mourinho.

“Liga Europa adalah motivasi besar untuk mendapatkan tempat dan piala Liga Juara-Juara pada masa yang sama.”

Tottenham telah kehilangan lapan perlawanan liga musim ini – kembalinya kedua terburuk dalam karier Mourinho setelah tewas sembilan dengan Chelsea pada 2015-16.

Baca Lagi | Osaka mengakhiri tawaran Williams untuk meraih gelaran Grand Slam ke-24

Mourinho harus mengubah arus dengan cepat untuk menyelamatkan pekerjaannya setelah kemenangan terakhir Tottenham.

“Saya berasa sedih. Kami memulakan permainan dengan kesilapan dan memulakan babak kedua dengan yang lain, ”kata Mourinho.

“Pasukan pada babak kedua berusaha semestinya. Kami adalah pasukan yang cuba bermain tetapi kanak-kanak lelaki tidak bernasib baik. “

Mengenai empat impian West Ham, Moyes berkata: “Kami hanya melakukan separuh pekerjaan. Sekiranya kita meneruskan cara ini, kita akan dekat. Saya tidak mahu bersikap negatif.

“Kami menikmatinya tetapi juga tidak akan menjadi bodoh. Kami akan tetap tenang dan mudah-mudahan terus mendorong pasukan di puncak.

“Kali ini tahun lalu, Anda bertanya kepada saya apakah kami dapat menghindari degradasi, jadi ini adalah perasaan hebat yang hilang.” Tottenham telah kebobolan sembilan gol dalam tiga perlawanan terakhir mereka di semua pertandingan dan Antonio mengeksploitasi pertahanan yang lebih suram untuk membuka jaringan pada minit kelima.

J M Riaz

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Rakyat marah atas salah faham dari kerajaan, tidak tentu sekolah dibuka semula pada Mac

Read Next

Dokumentari baru Woody Allen menggambarkan sisi gelapnya

Langgan
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Lihat semua komen
0
Inginkan pendapat anda, sila komen.x
()
x