The Malaysia Post

Suruhanjaya Pelabuhan Pulau Pinang melanjutkan diskaun 50pc ke atas tambang feri untuk penunggang basikal, penunggang motosikal hingga akhir tahun

Datuk Tan Teik Cheng

Credits: thestar

Suruhanjaya Pelabuhan Pulau Pinang (PPC) melanjutkan diskaun 50 peratus ke atas tambang untuk penunggang motosikal dan penunggang basikal menggunakan feri Roll-On, Roll-Off (Ro-Ro) Pulau Pinang hingga akhir tahun ini.

Penunggang motosikal akan terus membayar hanya RM1

manakala penunggang basikal membayar 60 sen apabila menggunakan feri Ro-Ro berbanding tambang asal masing-masing RM2 dan RM1.20.

Pengerusi PPC Datuk Tan Teik Cheng berkata PPC pada mulanya menawarkan diskaun 50 peratus itu dari 1 Januari tahun ini hingga 30 Jun.

“Kami melanjutkan tempoh diskaun sehingga akhir tahun ini bagi membantu meringankan kos pengangkutan bagi penunggang motosikal, penunggang basikal dan beca,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Tan berkata, seramai 62,564 penunggang motosikal dan 1,393 penunggang basikal menikmati diskaun 50 peratus apabila mereka menaiki feri Ro-Ro antara 1 Januari dan 31 Mei tahun ini.

“PPC membelanjakan RM65,539.10 dalam tempoh ini,” katanya.

Baca Lagi | Suruhanjaya Pelabuhan Pulau Pinang melanjutkan diskaun 50pc ke atas tambang feri untuk penunggang basikal, penunggang motosikal hingga akhir tahun

Tan berkata semua orang, rakyat Malaysia dan warga asing, berhak mendapat diskaun itu.

“Kami berharap dengan melanjutkan tempoh diskaun, ia akan memberi manfaat kepada 100,000 penunggang dan penunggang motosikal untuk enam bulan akan datang,” katanya.

Read Previous

Ahli Parlimen Lahad Datu Mohammadin Ketapi keluar Bersatu, menuduh kepimpinan parti tidak ditepati janji

Read Next

Filem epik ‘Mat Kilau Kebangkitan Pahlawan’ melepasi RM12 juta dalam tempoh empat hari selepas pembukaan yang memecahkan rekod

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sertai surat berita kami
Langgani sekarang untuk mendapatkan artikel kami yang terkini, baru, hangat, dan semasa yang dihantar terus ke emel anda
170000 subscribers are here