Saya tidak akan meletakkan jawatan, Pirlo

Jurulatih Juventus Andrea Pirlo mengatakan dia tidak akan mengundurkan diri setelah melihat pasukannya tersingkir dari tempat kelayakan Liga Juara-Juara di Serie A berikutan kekalahan 3-0 oleh AC Milan pada hari Ahad, menegaskan dia dapat melakukan yang lebih baik.

Hujung minggu lalu, dua gol lewat Cristiano Ronaldo menjadikan Juve kemenangan dramatik di Udinese untuk memberi mereka keyakinan untuk menghadapi pertembungan penting dengan Milan yang, seperti pasukan Turin, telah tergagap dalam pertandingan baru-baru ini.

Tetapi pasukan tuan rumah tidak pernah kelihatan seperti memperoleh kemenangan pada hari Ahad, dengan kekalahan itu menjadikan pasukan Pirlo berada di kedudukan kelima di kedudukan ketiga dengan tiga perlawanan lagi, kerana keraguan masih ada pada kemampuan pengurusan pemula.

“Tinggalkan? Tidak, ”kata Pirlo kepada Sky Sport Italia. “Saya telah menjalankan tugas ini dengan penuh semangat, ada kesukaran tetapi kerja saya berterusan dan saya ada.

“Saya rasa saya dapat melakukan yang lebih baik dan dapat keluar dari sana, bersama dengan pasukan. Kita harus melihat ke hadapan, saya akan terus menjalankan tugas saya selagi saya dibenarkan.

“Kami benar-benar bermula dengan baik dalam pertandingan, tetapi kami tersesat dan ini adalah hasil akhir. Sukar untuk dijelaskan sekarang. Terdapat banyak komponen yang tidak berfungsi. “

Baca Lagi | Man United menempah tempat di final Liga Europa

Milan mendahului musim ini tetapi tidak dapat mengikuti Inter Milan, yang merupakan juara yang baru dinobatkan.

Bagaimanapun, kemenangan Ahad lalu, berkat gol Brahim Diaz, Ante Rebic dan Fikayo Tomori, membantu Milan naik ke tempat ketiga, tiga mata di atas Juve, dan meletakkan mereka dalam kedudukan yang kuat untuk kembali ke Liga Juara-Juara musim depan

“Saya selalu berfikir bahawa tidak ada pertandingan yang sempurna tetapi malam ini kami dekat dari segi perhatian, semangat dan kualiti,” kata pelatih Stefano Pioli.

“Ini adalah perlawanan yang sangat penting dan kemenangan yang ingin saya dedikasikan kepada para peminat yang telah memberikan kami satu pertunjukan yang menarik. “Kemenangan ini dapat menjadi titik balik (dalam empat perlumbaan teratas) jika kami dapat meneruskan jalan ini pada hari Rabu menentang Torino.”

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Khairy: Tiada walk-in untuk AstraZeneca Covid-19 vaksin

Read Next

Sejarah dibuat ketika Westbrook menetapkan rekod NBA triple-double

Langgan
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Lihat semua komen
0
Inginkan pendapat anda, sila komen.x
()
x