Remaja Indonesia yang dengan kejam melemparkan kucing ke udara kerana kandungan media sosial yang ditangkap polis

Video Twitter yang menunjukkan seorang pemuda membuang kucing ke udara telah menimbulkan kemarahan banyak orang di media sosial.

Dalam klip pendek itu, remaja itu dapat dilihat memegang kucing sebelum melemparkan kucing jauh dari dia, meluncurkan haiwan itu ke atas.

Difahamkan, remaja tersebut melakukan tindakan kejam kerana kandungan media sosialnya yang menyebabkan dia berada di sisi undang-undang yang salah.

Polis Daerah Murung Raya menahan pemuda itu dan salah seorang rakannya yang terlibat dalam penggambaran perbuatan tersebut.

Baca Lagi | Popstar Katy Perry menyertai Pokémon dalam meraikan ulang tahunnya yang ke-25

Pemuda dalam video itu kemudian membuat permohonan maaf secara terbuka atas tindakannya sementara rakannya diam-diam menunduk malu.

“Polis Murung Raya melalui Kepolisian Tanah Siang, telah memanggil pelaku yang melemparkan kucing yang menjadi viral dalam sebuah video untuk memberi peringatan kepadanya,” kata perwakilan perhubungan awam polis Murung Raya kepada Suara.com.

Polis juga meminta orang ramai lebih bijak ketika menggunakan media sosial.

“Kami berharap masyarakat akan lebih bijak ketika menggunakan media sosial dan menghindari melakukan perkara yang boleh membahayakan diri mereka sendiri atau orang lain,” kata wakil itu.

Seperti polis, pengguna media sosial mengutuk tindakan remaja itu.

“Hanya menangis setelah dia ditangkap,” seorang pengguna mengulas.

“Apa gunanya permintaan maaf? Cobalah melemparkannya seperti yang dilakukannya dengan kucing sehingga dia tahu bagaimana rasanya, ”kata yang lain.

Lebih dekat ke rumah, seorang remaja di Lawas, Sarawak telah ditangkap oleh polis bulan lalu kerana telah mencampakkan kucing ke dalam semak.

Remaja itu memuat naik tindakan tidak berperikemanusiaan di TikTok yang menjadi viral dan difitnah oleh orang ramai dan Persatuan Haiwan Malaysia kerana kekejaman haiwannya.

Dalam Twitter post dari user Phopi_ra, dia berkatakan “HENTIKAN BEGO!

Diisi semula @doniherdaru Bantu kami cari orang berkaos putih di video ini

Info awalan yang kami dapat, lokasi di Puruk Cahu, Kalimantan Tengah.

Bagi yang tahu info / identitas sampah ini, mohon kontak kami. Kami mau jumpa sampah ini.”
“Ngerti, kucing tuh ngerti bahasa manusia, namanya dipanggil aja dia ngerti, tapi karakter kucing tuh terlalu malas nanggapin manusia”

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Kit Siang menyamakan Annuar Musa sebagai ‘Little Trump’

Read Next

myBurgerLab memberikan baucar makan percuma kepada pelanggan yang pesanannya dibatalkan

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Lihat semua komen
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x