myBurgerLab memberikan baucar makan percuma kepada pelanggan yang pesanannya dibatalkan

Restoran tempatan, myBurgerLab baru-baru ini meminta maaf di Facebook setelah malam Sabtu yang sibuk di cawangan Bangsar mereka menyebabkan pesanan dibatalkan.

Dalam catatan tersebut, mereka juga telah memuat naik tangkapan layar dari Televisyen Litar Tertutup (CCTV) mereka yang menunjukkan sebilangan penunggang penghantaran makanan menunggu pesanan dan tangkapan skrin polis yang menghadap kakitangan mereka.

Kehadiran polis kerana mereka tidak tutup pada jam 8 malam mengikut prosedur operasi standard perintah kawalan pergerakan Covid-19.

Selain meminta maaf, restoran ini juga menawarkan baucar percuma untuk pelanggan yang membuat pesanan mereka dibatalkan setelah banyak aduan.

Ketika dihubungi, pengasas bersama myBurgerLab, Chin Ren Yi mengatakan kejadian pada hari Sabtu adalah disebabkan oleh pesanan yang melimpah yang datang pada lewat petang kerana gangguan teknikal dari aplikasi penghantaran makanan, GrabFood.

Baca Lagi | Pelajar Thailand menandakan Hari Guru dengan tunjuk perasaan

Yi mengatakan bahawa mereka mempunyai sekitar 30 hingga 40 pelanggan yang mula membuat pesanan sekitar jam 7 malam melalui GrabFood.

Namun, kerana tidak ada penunggang yang cukup pada waktu itu, aplikasi tersebut selalu memberitahu pelanggan mereka bahawa mereka masih mencari penunggang.

Baru setelah pukul 7.20 malam semua pesanan dari pelanggan mulai masuk kerana penunggang sudah tersedia.

“Kira-kira pukul 7.20 malam ketika kebanyakan kedai sudah ditutup, tiba-tiba ada banyak penunggang yang tersedia dan kemudian mereka menembak 30 hingga 40 pesanan ke mesin kami”

“Masalahnya, kita tidak terjaga kerana kita tidak tahu pesanan tertunda di pihak kita kerana ia ditahan di awan Grab,” kata Yi kepada Malay Mail sambil menambah bahawa, ada restoran lain yang menghadapi masalah yang sama malam itu.

Yi mengatakan mereka melaporkan kejadian itu kepada Grab yang tidak menyedari kesalahan itu.

Kesalahan itu telah diperbaiki.

“Jadi sekarang, jika restoran atau kedai mempunyai 10 pesanan yang belum dipenuhi atau 10 pesanan yang belum diberikan kepada penunggang, mereka akan berhenti menerima pesanan lagi,” kata Yi.

myBurgerlab objektif ialah :

Hidangkan burger berair yang sangat enak pada roti segar. Tiada jalan pintas.

Disyorkan sebagai salah satu sendi burger terbaik. Yang mesti dikunjungi ketika berada di bandar. Kami juga restoran yang mesra Muslim.

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Remaja Indonesia yang dengan kejam melemparkan kucing ke udara kerana kandungan media sosial yang ditangkap polis

Read Next

Namakan negara lain yang menggantung Parlimen, tanya Najib

Langgan
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Lihat semua komen
0
Inginkan pendapat anda, sila komen.x
()
x