Penyanyi K-pop Nancy dari Momoland akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Peeping Tom

Anggota Momoland Nancy McDonie menjadi mangsa gangguan seksual selepas gambar spycam dari panggungnya yang tidak berpakaian tersebar dalam talian pada hujung minggu lalu.

Agensi McDonie MLD Entertainment mengatakan penyanyi K-pop itu berada dalam “kekacauan emosi yang teruk” di atas gambar-gambar itu.

Mereka juga menyatakan rancangan untuk mengemukakan tuntutan jenayah dan sivil atas namanya terhadap Peeping Tom dan juga mereka yang menyebarkan foto secara dalam talian.

“Kami akan bergabung dengan pihak kepolisian dan kehakiman di luar negeri untuk mengambil tindakan hukum yang kuat terhadap orang pertama yang menyiarkan foto tersebut, dan juga orang-orang yang telah mengambil bagian dalam menyebarkan foto-foto tersebut.

“Nancy kini mengalami gejolak emosi yang teruk. Kami dengan tulus meminta anda. Kami rindu untuk mengakhiri siaran jahat yang mengganggu artis kami, ”kata MLD Entertainment, berdasarkan terjemahan oleh Soompi.

Foto haram itu diambil oleh seorang kakitangan yang mengintip McDonie di belakang pentas di Asia Artist Awards 2019 di Vietnam, di mana dia adalah salah seorang tuan rumah.

Baca Lagi | Bolehkah syarikat media sosial menggantung Trump?

Foto-foto itu juga dikatakan telah dimanipulasi secara digital sebelum disiarkan dalam talian.

Setelah peminat marah kerana berita itu, jawatankuasa penganjur Anugerah Artis Asia 2019 meminta maaf kepada McDonie dan bertanggungjawab atas kejadian itu.

“Kami akan bekerjasama secara aktif dengan Vietnam dan pihak berkuasa penguatkuasaan undang-undang Korea mengenai penggemar filem dan pengedar asli.

“Kami akan bekerjasama dengan agensi MLD Entertainment Nancy untuk terus memantau dan bekerjasama dengan tindak balas sipil dan jenayah terhadap posting berbahaya yang berkaitan,” baca pernyataan itu, dengan terjemahan oleh Kpop Starz.

Peminat Momoland kemudian membuat hashtag #OurRainbowNancy di Twitter untuk menghantar mesej semangat kepada pemain berusia 20 tahun itu. Mereka juga menggunakan platform untuk meningkatkan kesadaran mengenai gangguan seksual dan perlunya memberikan perlindungan dan sokongan kepada mangsa.
Nancy Jewel McDonie, yang dikenali secara profesional sebagai Nancy, adalah penyanyi, pelakon, tuan rumah Korea, dan ahli kumpulan gadis Momoland, yang dibentuk pada 10 November 2016 melalui rancangan survival realiti Mnet Finding Momoland.

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Mengapa memanggil Darurat apabila Putrajaya mempunyai kekuatan yang cukup untuk mengekang Covid-19?

Read Next

Ketua Upko mengajak pengkritik Umno Muhyiddin untuk bersatu dengan Pakatan Plus

Langgan
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Lihat semua komen
0
Inginkan pendapat anda, sila komen.x
()
x