Penjaga gol menjadi pencetak gol ketika Alisson menyelamatkan Liverpool

Gol dramatik Alisson Becker pada minit ke-95 memberikan Liverpool kemenangan 2-1 di West Bromwich Albion pada hari Ahad untuk mempertahankan usaha mereka untuk bermain di Liga Juara-Juara musim depan.

Tottenham lebih selesa menang 2-0 ke atas Wolves untuk berpindah ke posisi pole untuk mendapat tempat di Liga Europa, tetapi harapan Everton terhadap bola sepak Eropah mendapat tamparan hebat oleh kemenangan mengejut Sheffield United 1-0 di Goodison Park.

Tandukan Alisson yang dilaksanakan dengan sempurna menjadikan nasib empat teratas Liverpool di tangan mereka sendiri walaupun berada di kedudukan kelima.

Anak buah Jurgen Klopp mengalahkan Chelsea di tempat keempat dengan satu mata dan Leicester dengan tiga mata, dengan dua perlawanan liga yang tersisa untuk dimainkan.

Tetapi dengan Leicester dan Chelsea masih harus berhadapan dalam pengulangan final Piala FA, yang dimenangi Foxes 1-0 pada hari Sabtu, kemenangan ke atas Burnley dan Crystal Palace akan membawa Liverpool ke empat teratas.

Baggies yang sudah diturunkan mendahului menerusi Hal Robson-Kanu sebelum Mohamed Salah tampil menyamakan kedudukan sebelum separuh masa.

Baca Lagi | Waktu kerja yang panjang membunuh, menurut kajian WHO

Tetapi Liverpool masih menuju keputusan yang merosakkan ketika Alisson masuk dari sudut pada minit kelima pada waktu berhenti.

Ayah Brazil meninggal pada bulan Februari ketika dia lemas dalam kemalangan berenang.

Alisson bahkan tidak dapat pulang ke rumah untuk pengebumian pada masa itu kerana peraturan karantina mengenai perjalanan ke luar negara dan kelihatan emosional sepanjang masa.

“Saya bermain sejak saya masih ingat sebagai manusia bersama ayah saya. Saya harap dia ada di sini untuk melihatnya tetapi saya yakin bahawa dia melihat dengan Tuhan di sisinya dan meraikannya, “kata Alisson.

“Anda tidak dapat menjelaskan banyak perkara dalam hidup. Bagi saya, satu-satunya alasan untuk perkara semacam itu adalah Tuhan dan dia meletakkan tangannya di kepala saya hari ini dan saya merasa sangat diberkati. “

Liverpool terkejut ketika Robson-Kanu, yang memulakan liga pertamanya musim ini untuk Albion, meletakkan tuan rumah di depan pada minit ke-15 setelah dia berlari ke umpan Matheus Pereira dan menjumpai sudut bawah di Hawthorns.

Liverpool menyamakan kedudukan ketika Sadio Mane, bermula di tempat Diogo Jota yang cedera, memintas umpan longgar kepada Kyle Bartley, dengan bola kemudian jatuh ke Salah, yang melakukan rembatan pertama ke sudut kiri bawah. Gol Liga Perdana ke-22 Mesir musim ini membuatnya setaraf dengan Harry Kane dalam perlumbaan untuk memenangi anugerah boot emas teratas di Inggeris.

J M Riaz

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Waktu kerja yang panjang membunuh, menurut kajian WHO

Read Next

Neelofa dan keluarga dalam air panas kembali ketika polis menyiasat video perayaan Raya ‘selebriti’

Langgan
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Lihat semua komen
0
Inginkan pendapat anda, sila komen.x
()
x