Pelawak sensasi Malaysia ‘Uncle Roger’ akhirnya membuat resipi nasi goreng telur

Setelah banyak video mengkritik dan meninjau chef selebriti untuk gaya nasi goreng telur mereka, pelawak Malaysia Nigel Ng – yang terkenal sebagai Paman Roger – akhirnya membuat versi hidangan Asia sendiri di London dan telah ditinjau oleh koki bintang Michelin, Elizabeth Haigh.

“Kami memperlakukan bawang putih seperti kami memperlakukan anak-anak kami. Mereka tidak pernah cukup. “

Dia kemudian menyediakan bahan-bahannya yang lain seperti daun bawang, telur, bawang merah, dan “nasi ayam yang tersisa” iaitu nasi yang dimasak dengan stok ayam, halia dan bawang putih.

“Dan kita tidak boleh melupakan ramuan yang paling penting, King of Flavour yang juga dikenali sebagai serbuk putih Uncle Roger: MSG.”

Ng yang menggunakan minyak kacang untuk hidangannya berkata, “Paman Roger menggunakan minyak kacang kerana Paman Roger suka membunuh semua orang yang alergi kacang.”

Setelah menambahkan bawang putih, bawang merah dan telur, Ng menambahkan beras di mana dia mengambil potongan beras ke tangannya dan membuangnya ke dalam kuali.

“Orang Asia ketika kita memasak, kita tidak mengukur. Kami hanya menggunakan perasaan. “

Baca Lagi | Nora Anne Quoirin mati kerana kecelakaan, kata koroner

Semasa meninjau hidangan, Haigh memuji hidangan itu dengan mengatakan bahawa ia “tidak buruk” walaupun terdapat banyak MSG yang ditambahkan ke dalam resipi.

“Tidak banyak MSG, jumlah yang tepat. Tidak ada terlalu banyak MSG, ”di mana Ng bercanda dengan nada bergurau. Video itu disukai oleh lebih dari dua juta pengguna YouTube dengan banyak yang terkesan dengan hidangan Uncle Roger sementara yang lain memetik garis lucu yang digunakan dalam video.

Nigel Ng adalah pelawak terkenal Malaysia yang berpusat di UK. Dia terkenal dengan watak komedi, Uncle Roger. Pada bulan Julai 2020, dia menjadi viral secara global dari penggambarannya “Uncle Roger”, seorang lelaki Asia paruh baya yang meninjau video nasi goreng telur.

Persona itu menjadi terkenal di peringkat antarabangsa setelah video dia memberikan kritikan hebat mengenai tutorial memasak nasi goreng telur di laman web Makanan BBC oleh penyampai TV Hersha Patel menjadi viral. Video yang disiarkan pada bulan Julai, sejauh ini telah menarik hampir 30 juta tontonan di YouTube

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

SPRM mesti menyiasat tuntutan mengenai pari Bersatu ‘membeli’ ahli

Read Next

Tajuddin menuntut permintaan maaf dari Muda dalam masa 48 jam atas skandal Prasarana