Nestle Milo kini menjadi trend faedah kesihatan Jepun

Nestle Japan menghentikan penjualan Milo buat sementara waktu setelah tweet viral menyebabkan permintaan melambung tinggi melebihi kemampuan pengeluaran syarikat.

Minuman coklat malt adalah kegemaran abadi di Asia Tenggara dan ia baru-baru ini mendapat populariti di Jepun setelah catatan Twitter dari musim panas meminum minuman yang menarik perhatian orang Jepun.

Tweet viral oleh pengguna Twitter @ ren_3 mengatakan bahawa meminum Milo membantunya merasa kurang letih dan memudahkannya bangun dari tidur pada waktu pagi.

“Sebulan setelah saya mula minum Milo setiap pagi, saya berasa lebih baik bangun.

“Tubuh saya selalu merasa letih 24 jam sehari dan saya tidak mempunyai motivasi untuk melakukan apa-apa, tetapi sekarang saya merasa segar,” kata @ ren_3.

Dia menambah bahawa gejala ini disebabkan oleh anemia dan dia mendakwa bahawa kandungan zat besi di Milo membantu meringankan keadaannya.

Baca Lagi | Lelaki tua dilaporkan hilang dari Desa Petaling ditemui di Rembau

Ulasannya yang gemilang telah ditweet semula lebih dari 32,400 kali dan mendapat lebih dari 92,600 suka sejak ia disiarkan pada 4 Ogos.

Tweet lain oleh @ koroku6_ dari bulan Julai lebih banyak lagi mengenai manfaat kesihatan yang dikatakan Milo, dengan mendakwa bahawa meminumnya akan bererti, “tidak perlu lagi pening, kesihatan pundi kencing yang lebih baik, tidak mengantuk pada waktu siang, kulit yang lebih baik, kestabilan mental, dan tidak ada lagi rasa lapar. “

Catatan itu mendapat lebih daripada 11,800 retweet dan 31,300 suka dan mencetuskan rasa ingin tahu di kalangan orang Jepun mengenai minuman tersebut.

Akibatnya, Milo mulai terbang dari rak di pasar raya Jepun dan Mainichi melaporkan bahawa Nestle Japan mengungguli tujuh kali pesanan Milo berbanding dengan tempoh yang sama pada tahun 2019.

Nestle Japan mengimport bahan-bahan dari Singapura untuk membuat serbuk minuman tetapi terpaksa menghentikan penjualan varian Milo Original 240g, 700g, dan lima batang kerana bekalan tidak mencukupi untuk memenuhi lonjakan permintaan. Syarikat ini sedang berusaha untuk mewujudkan kerangka penawaran yang lebih baik dan penjualan Milo di Jepun dijangka akan disambung pada awal bulan Mac 2021.

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

MB Perak baru Saarani memilih empat orang Umno, satu wakil Bersatu

Read Next

Cyberpunk 2077 debut dengan jualan lebih 8 juta salinan pada hari pertama