The Malaysia Post

MRT Corp mempertahankan jemputan talian Putrajaya kepada Najib, berkata kerana dia menulis tweet cinta untuk kereta api

Putrajaya MRT

Credits: theborneopost

Berani menyatakan cintanya terhadap kereta api adalah yang menyebabkan bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak mendapat jemputan ke pratonton Fasa Satu laluan MRT Putrajaya semalam, menurut pengendali kereta api MRT Corp.

Ketua Pegawai Eksekutifnya Datuk Mohd Zarif Hashim berkata syarikat itu menyampaikan jemputan kepada Najib selepas melihat tweet yang tidak segan silu itu.

“Seperti yang anda tahu, dia sebenarnya menulis tweet bahawa dia suka berada di dalam kereta api. Kerana tweet itu, kami membalas tweetnya,” kata Zarif kepada pemberita pada majlis pelancaran hari ini.

Dia enggan mengulas mengenai tindak balas media sosial terhadap langkah itu, mengatakan bahawa ia adalah “isu berasingan”.

Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, yang melancarkan Fasa Satu laluan MRT Putrajaya, memberitahu pemberita bahawa MRT Corp mempunyai hak untuk memutuskan siapa yang boleh dijemput.

“Saya tidak mahu mengulas mengapa MRT menjemputnya. Saya baru melancarkannya hari ini dan jemputan adalah hak MRT,” katanya.

Baca Lagi | MRT Corp mempertahankan jemputan talian Putrajaya kepada Najib, berkata kerana dia menulis tweet cinta untuk kereta api

Najib dan beberapa keluarganya telah diberikan perjalanan awal untuk menguji fasa pertama MRT Putrajaya baharu semalam, menjelang pembukaan rasmi oleh perdana menteri hari ini.

Dia berkongsi beberapa gambar perjalanan itu di akaun media sosialnya, mendapat respons bercampur-campur daripada rakyat Malaysia.

Laluan baharu itu berjalan kira-kira 17.5km dengan kira-kira 12 stesen dari Kwasa Damansara ke Kampung Batu.

Read Previous

Hospital awam Singapura bersedia untuk mengetepikan lebih banyak katil untuk pesakit Covid-19, tiada rancangan untuk membekukan cuti

Read Next

Sultan Johor melantik putera mahkota sebagai pemangku raja

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sertai surat berita kami
Langgani sekarang untuk mendapatkan artikel kami yang terkini, baru, hangat, dan semasa yang dihantar terus ke emel anda
170000 subscribers are here