Milwaukee Bucks memenangi NBA Finals, menghapuskan kemarau 50 tahun

Giannis Antetokounmpo menjaringkan 50 mata dalam persembahan menyeluruh dan Milwaukee Bucks meraih gelaran NBA pertama mereka sejak 1971 dengan mengalahkan Phoenix Suns 105-98 semalam.

The Bucks memenangi final terbaik dari tujuh NBA dengan empat perlawanan kepada dua, menjadi satu-satunya pasukan kelima yang memenangi mahkota setelah menjatuhkan dua pertandingan pertama.

Antetokounmpo, hanya pemain ketujuh dalam sejarah final dengan permainan 50 mata, menambah 14 rebound dan lima rembatan yang disekat ketika Bucks mencatat kemenangan terbaik NBA 10-1 di playoff untuk mengakhiri kemarau gelaran 50 tahun.

“Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Milwaukee kerana mempercayai saya. Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada rakan sepasukan kerana bermain keras dengan saya, ”kata Antetokounmpo. “Saya bersyukur saya dapat menyelesaikannya.”

Antetokounmpo Pemain Paling Berharga NBA dua kali telah dipersoalkan untuk pembuka dengan lutut hiperextensi.

Tetapi penyerang Yunani berusia 26 tahun itu menandingi Michael Jordan dan Hakeem Olajuwon sebagai satu-satunya pemain yang memenangi anugerah NBA Final MVP dan Pemain Terbaik Pertahanan NBA pada musim yang sama.

“Dia manusia yang istimewa. Saya telah belajar banyak daripadanya. Dia pemimpin yang istimewa, “kata jurulatih Bucks, Mike Budenholzer. “Pemain ini adalah juara setiap hari. Mereka merangkul semakin baik setiap hari. “

Zon pesta “Daerah Rusa” yang diperluas di luar arena 20,000 tempat duduk terjual menyambut 65,000 orang yang menonton di skrin video dan mereka mengadakan perayaan yang mereka harapkan untuk dinikmati.

“Saya gembira saya dapat melakukannya dengan pasukan ini untuk Milwaukee,” kata Antetokounmpo. “Dan Pelatih Bud mengatakan kita harus melakukannya lagi.”

The Suns digagalkan dalam usaha mereka untuk merebut mahkota pertama dalam sejarah 53 tahun mereka. Penjaga Phoenix Chris Paul, bermain di Final NBA pertama 16 tahun pada usia 36 tahun, mendahului Suns dengan 26 mata.

Antetokounmpo, yang dilahirkan dan dibesarkan di Athens kepada ibu bapa Nigeria, bergabung dengan Dirk Nowitzki (2011), Tony Parker (2007), Tim Duncan (2005 dan 2003) dan Hakeem Olajuwon (1994 dan 1995) sebagai satu-satunya pemain antarabangsa yang dinamakan NBA MVP Akhir.

Baca Lagi | Hamilton membahayakan nyawa Verstappen

Ini adalah debut Final NBA yang luar biasa untuk Antetokounmpo yang berusia 26 tahun, terutamanya memandangkan dia terlepas dua perlawanan terakhir dari siri sebelumnya setelah mengalami hiperekstensi lutut kirinya yang mengerikan.

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Polis melancarkan siasatan pelanggaran SOP Covid-19 luar surau di Penang

Langgan
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Lihat semua komen
0
Inginkan pendapat anda, sila komen.x
()
x