Man United kembali membenam Spurs, Lingard mengangkat West Ham ke tangga keempat

Manchester United melakukan pertarungan hebat untuk menghancurkan tawaran teratas Tottenham dengan kemenangan 3-1, sementara West Ham naik ke tempat keempat dalam Liga Perdana Inggeris ketika Jesse Lingard yang dihidupkan kembali mengilhami kemenangan 3-2 menentang Leicester pada hari Ahad.

Pasukan Ole Gunnar Solskjaer ketinggalan pada babak pertama Son Heung-min, tetapi United menjaringkan tiga gol selepas menembusi Fred, Edinson Cavani dan Mason Greenwood.

Kemenangan keempat berturut-turut United di kedudukan kedua membalas kekalahan memalukan 6-1 di rumah menentang Tottenham pada bulan Oktober.

Pelawat ditolak pembuka babak pertama ketika mogok Cavani dikesampingkan oleh pengadil Chris Kavanagh, yang berkonsultasi dengan pemantau di padang untuk memutuskan lengan Scott McTominay yang telah membuat sedikit sentuhan dengan wajah Son dalam pertandingan.

Son meletakkan Tottenham di depan pada minit ke-40 ketika Korea Selatan menjaringkan gol dari jarak dekat setelah Harry Kane dan Lucas Moura mengukir pertahanan United.

Tetapi United pantas menyamakan kedudukan pada minit ke-57 ketika Paul Pogba bermain di Cavani, yang rembatannya diselamatkan oleh Hugo Lloris, dengan pemain tengah Brazil Fred berada di tangan untuk membanting gol pertamanya di liga sejak 2018.

Pada minit ke-79, Cavani menjaringkan gol buat pertama kalinya dalam tujuh perlawanan ketika penyerang Uruguay itu menyelam untuk menemui umpan silang Greenwood dengan tandukan hebat.

Greenwood dikalahkan di tangga ketiga pada waktu berhenti dan United kini ketinggalan 11 mata di belakang pendahulu Manchester City dengan permainan di tangan.

Baca Lagi | Jadi bagaimana jika perbualan yang bocor dengan Zahid itu benar, tanya Anwar

“Reaksi teratas. Kami bermain beberapa perkara hebat pada separuh masa kedua. Kami merasakan ketidakadilan (dari tujuan yang tidak dibenarkan) dan kami menunjukkan watak yang baik untuk kembali. Kami tidak boleh membiarkan keputusan itu merosakkan musim yang baik ini untuk kami, “kata Solskjaer.

Kekalahan itu merupakan tamparan hebat kepada empat cita-cita utama Tottenham yang bermasalah.

Mereka berada di tempat ketujuh, enam mata di belakang West Ham, dan spekulasi akan meningkat mengenai pemergian musim dekat untuk bos Jose Mourinho dan penyerang bintang Kane.

“Ini adalah pujian bagi saya dalam cara kami memulakan perlawanan, cara kami teratur. Kemudian apa yang berlaku semasa perlawanan kehilangan mata dari memenangi kedudukan adalah salah satu situasi yang saya tidak selesa untuk bercakap dengan media lagi, ”kata Mourinho kerana Tottenham kini telah kehilangan 18 mata dari posisi menang musim ini. “Anda melihat ke meja dan melihat jarak ke empat teratas. Anda tahu itu sukar tetapi secara matematik mungkin. “

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Jadi bagaimana jika perbualan yang bocor dengan Zahid itu benar, tanya Anwar

Read Next

Takiyuddin mengatakan hubungan antara sekutu tetap tidak terjejas

Langgan
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Lihat semua komen
0
Inginkan pendapat anda, sila komen.x
()
x