Kepulangan Lackluster Bale ke Spurs menjadi masam

Gareth Bale menghadapi pertarungan untuk menyelamatkan reputasinya yang tercemar setelah kegagalan penyerang Tottenham itu untuk memenuhi kehebatan seputar kembalinya Liga Perdana.

Ketika Bale bergabung kembali dengan Tottenham yang dipinjam dari Real Madrid pada bulan September, kepulangan emosional itu disambut sebagai kesesuaian untuk pemain dan kelab di mana dia meningkat menjadi bintang global.

Tetapi hanya lima bulan kemudian, Bale gagal begitu buruk, di tengah perselisihan dengan bos Tottenham, Jose Mourinho, sehingga hampir mustahil untuk membayangkan mantra kapten Wales di London utara diperpanjang melebihi musim ini.

Pemain berusia 31 tahun itu kelihatan tidak berminat dengan penampilannya yang semakin jarang untuk pasukan Mourinho.

Bentuk yang mempesonakan yang meyakinkan Real untuk membayar rekod dunia 85 juta pound (US $ 118 juta) untuk menandatanganinya dari Tottenham pada tahun 2013 kini menjadi kenangan yang jauh.

Baca Lagi | Bekas Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB mengatakan takut memberitahu SPRM ‘kebenaran’

Walaupun perpindahan Bale ke Madrid agak masam beberapa ketika yang lalu, ada persepsi bahawa dia adalah mangsa pertembungan keperibadian dengan pengurus Real, Zinedine Zidane dan bukannya pemain yang berjaya.

Walaupun memenangi Liga Juara-Juara empat kali dengan Madrid – menjaringkan dua gol di final – dan menjulang mahkota La Liga dua kali, wajah Bale tidak pernah cukup pas di Bernabeu.

Baca Lagi | Ketua Olimpik Tokyo berhenti, meminta maaf sekali lagi atas kenyataan seksis

Bendera yang bertuliskan slogan ‘Wales. Golf. Madrid yang Bale kenang-kenangan setelah menolong negaranya lolos ke Euro 2020 dianggap sebagai sapuan di kelab Sepanyol kerana kekurangan masa bermainnya.

Tetapi, jika dilihat dari penampilannya yang tidak bersemangat untuk Tottenham, mungkin ia lebih banyak menyebut tentang di mana bola sepak kelab terletak pada keutamaan Bale.

Walaupun semangatnya untuk Wales masih kelihatan membara, sikap Bale yang berpuas hati dengan pasukan yang membayar gaji £ 600,000 seminggu – Tottenham dan Real berkongsi kos – menunjukkan selera yang suram untuk kerja keras yang diperlukan untuk berjaya pada tahap tertinggi tahap.

Tottenham telah bermain 22 perlawanan liga sejak kepulangannya, tetapi Mourinho begitu dikalahkan oleh sumbangan Bale sehingga dia hanya membuat dua permulaan dan lima penampilan pengganti.

Mungkin penulisan itu berada di dinding sejak penampilan pertama Bale yang mengalami kecederaan kerana menyaksikannya muncul dengan Tottenham 3-0 menentang West Ham selepas 72 minit, hanya untuk selesai dengan keputusan seri 3-3.

Ketika Bale menjaringkan gol kemenangan di kandang Brighton dalam penampilan liga keduanya, nampaknya dia mungkin akan berjaya. Tetapi itu tetap menjadi satu-satunya gol liga dari pinjamannya dan satu dari hanya empat dalam 16 penampilan sedikit dalam semua pertandingan.

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Bekas Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB mengatakan takut memberitahu SPRM ‘kebenaran’

Read Next

Jokowi menamakan pegawai bank Indonesia sebagai CEO dana kekayaan berdaulat yang menargetkan US $ 20b