Karier golf legenda Tiger Woods dalam bahaya selepas kemalangan kereta

Kerjaya golf Tiger Woods yang luar biasa, dari ajaib dua tahun hingga kemenangan epik 2019 Masters, kembali dalam bahaya Selasa selepas kecederaan yang dialami dalam kemalangan kereta solo yang serius.

Warga Amerika berusia 45 tahun itu, antara atlet paling terkenal di dunia selama seperempat abad yang lalu, menjalani pembedahan kerana cedera pada beberapa kaki berikutan bangkai kapal di pagi hari berhampiran Los Angeles.

Ini boleh bermakna berakhirnya karier yang mengagumkan yang menyaksikan Woods memenangi 15 gelaran utama, tiga pemenang dari rekod sepanjang masa yang ditetapkan oleh Jack Nicklaus, dan 82 mahkota PGA AS, setanding dengan Sam Snead untuk sepanjang masa.

Baca Lagi | Daft Punk berpisah selepas 28 tahun

Woods telah menghadapi banyak masalah sebelum ini, termasuk banyak pembedahan belakang dan lutut, penyataan 2009 mengenai pelbagai urusan yang menyebabkan permintaan maaf awam dan perceraian dari isteri Elin Nordegren ditambah dengan insiden memandu sembrono pada tahun 2017.

Woods pulih dari pembedahan belakang tahun 2017 ketika dia ditangkap kerana memandu di bawah pengaruh alkohol atau dadah, tembakan cangkirnya menarik perhatian seluruh dunia. Dia mengatakan bahawa dia tidak menyedari bagaimana ubat preskripsi yang diambilnya berinteraksi dan kemudian mengaku bersalah kerana memandu secara sembrono.

Pada tahun 1990-an, Woods meletakkan dirinya bersama bintang dan bintang NBA, Michael Jordan sebagai dua bintang sukan paling ikonik di dunia dan penggiat sokongan terkaya, kemasyhurannya melampaui pencinta golf atau peminat sukan.

Woods menggembirakan penonton dengan keahliannya serta daya tarikan dan keperibadian yang berjaya, penonton global mengajaknya masuk ke rumah mereka melalui televisyen setiap minggu, dan pada masa yang sama menyimpan maklumat peribadi mengenai kehidupannya.

Woods adalah pemenang hitam pertama Masters pada tahun 1997, memeluk ayahnya Earl setelah kemenangan bersejarahnya dalam fesyen rekod.

Pada tahun 2019, Woods akan bermain dengan warna hijau yang sama di Augusta National setelah memenangi gelaran utama pertamanya sejak 2008 dan memeluk anak-anaknya, Sam dan Charlie, pada saat bookend untuk menandakan kepulangan lengkap dari pembedahan belakang Woods berharap dapat mengizinkannya menjalani kehidupan normal . Ini juga memberi dia peluang lain untuk bermain golf.

Woods, yang menghabiskan catatan 683 minggu sebagai pemain nombor satu dunia, berada di kedudukan ke-50 dalam ranking dunia minggu ini.

Pada usia dua tahun, Woods memikat di rancangan TV dengan kemahiran meletakkannya. Anak ajaib itu adalah pemenang Amatur AS tiga kali sebelum menjadi pro pada tahun 1996 dengan tawaran sokongan dan mesej: “Hello world.”

Woods memenangi Las Vegas Invitational pada bulan Oktober 1996 untuk mendapatkan tempatnya dalam Jelajah PGA dan enam bulan kemudian memberikan kemenangan 12 pukulan selama 21 tahun di Augusta National untuk jaket hijau dan permulaan “Tiger-mania” minat yang terharu apa sahaja yang pernah dilihat golf. Woods memberikan kegembiraan dan penekanan kecergasan muda yang tidak dapat dilihat di kalangan pemain golf, memberikan pembuatan gambar imajinatif dan permainan pemanduan besar yang menjadikannya antara juara terhebat yang pernah diketahui sukan ini.

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Keputusan untuk menyambung semula Parlimen membuktikan Agong menjunjung Perlembagaan

Read Next

Umno tidak boleh mendakwa sebagai parti tunggal untuk orang Melayu

Langgan
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Lihat semua komen
0
Inginkan pendapat anda, sila komen.x
()
x