Janna Nick mengaku didiagnosis dengan gangguan bipolar

Pelakon Janna Nick memecah kesunyian media sosialnya dan mengumumkan bahawa dia telah didiagnosis dengan gangguan bipolar.

Janna atau nama sebenarnya Nurul Jannah Muner, berkongsi berita semalam melalui Instagramnya.

“Saya secara klinikal didiagnosis dengan gangguan bipolar.

“Saya meluangkan masa dari media sosial untuk fokus pada diri sendiri.

“Sudah seminggu dan saya masih terus minum ubat antidepresan seperti Escitalopram dan Carbamazepine,” baca keterangannya.

Pelakon Mek Kelate juga telah mengungkapkan bahawa dia pernah cuba bunuh diri dua kali sebelumnya dan telah mengalami pemikiran bunuh diri sejak dia berusia lapan tahun kerana gangguan sejak kecil.

“Saya cuba meragut nyawa saya sendiri ketika berusia 14 tahun dengan menelan segelintir Panadols yang dicampurkan dengan ubat lain yang saya dapati ketika itu.

“Saya tidak mempunyai keluarga yang sempurna. Saya tiada di sekolah berasrama penuh. Saya hanya dapat menonton dari tingkap ketika semua ibu bapa rakan saya mengunjunginya setiap hujung minggu.

“Percubaan bunuh diri kedua adalah setahun selepas itu, tahun PMR, saya memotong pergelangan tangan saya di hadapan adik perempuan saya,” kata pelakon berusia 26 tahun itu.

Baca Lagi | Bekas menteri pendidikan Maszlee mengecam dakwaan gangguan seksual di sekolah

Janna juga mengakui bahawa dia menganggap adalah normal baginya untuk mendengar banyak suara di kepalanya hingga dia mula mengambil ubatnya.

Dia mengatakan bahawa dia tidak pasti sama ada penyakitnya yang baru didiagnosis berasal dari genetik atau dari masa lalu.

Catatannya telah mendapat lebih dari 100,000 suka dengan komen sokongan dari rakan artis dan peminat.

“Terus berjuang, tetap kuat,” komentar penyanyi Andi Bernadee.

“Penyakit mental tidak boleh diguris. Anda sangat berani untuk membicarakannya!

“Semoga Allah meredakan segalanya untukmu Janna tersayang, kamu dikasihi oleh banyak orang, kita semua ada di sisimu,” kata pelakon Zahirah Macwilson.

“Setiap orang mempunyai kisah mereka untuk diceritakan, perjalanan mereka untuk menakluk.

Kami mencintai anda dan anda sangat kuat untuk keluar dan berkongsi berita ini, ini membantu orang lain yang mungkin tidak tahu apa yang mereka lalui, ”komen pelakon Diana Danielle.

“Terima kasih kerana menjadi inspirasi bagi mereka yang mungkin mengalami hal yang sama seperti anda. Semoga Allah memudahkan perjalanan anda. “

Awal bulan ini, Janna menangis kerana memandu dalam video yang kini dihapus, yang disiarkan di Instagramnya. Aktris itu mengakui bahawa gangguannya disebabkan oleh tekanan yang luar biasa yang dia alami ketika itu.

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Bekas menteri pendidikan Maszlee mengecam dakwaan gangguan seksual di sekolah

Read Next

Skuad Harimau Malaya tidak memotong barisan untik suntikan Covid-19

Langgan
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Lihat semua komen
0
Inginkan pendapat anda, sila komen.x
()
x