Demi Lovato mendedahkan diperkosa semasa remaja

Penyanyi AS Demi Lovato mendedahkan dia diperkosa sebagai anak dara pada masa remajanya sebagai pelakon dan bintang pop Disney Channel, dalam sebuah dokumentari lengkap yang membuka festival South By Southwest dalam talian hari ini.

Demi Lovato: Menari dengan Iblis, siri YouTube Originals, berpusat pada overdosis fentanyl 2018 yang terkenal Lovato yang menyebabkan kerosakan otaknya dan kebutaan separa, dan pertempurannya yang berterusan dengan ketagihan.

Empat episod, yang disajikan sebagai filem malam pembukaan SXSW yang dipaksa dalam talian oleh wabak itu, juga memuatkan perincian baru mengenai serangan seksual yang dialami Lovato, termasuk serangan pada malam overdosisnya.

“Saya tahu apa yang akan saya sampaikan juga akan mengejutkan orang. Tetapi ketika saya masih remaja saya berada dalam situasi yang hampir sama – saya kehilangan keperawanan saya dalam pemerkosaan, ”kata Lovato.

“Kami sedang berhubungan tetapi saya berkata,” Hei, ini tidak akan berjalan lebih jauh. Saya seorang dara dan saya tidak mahu kehilangannya dengan cara ini, ” katanya.

“Dan itu tidak menjadi masalah bagi mereka – mereka tetap melakukannya.”

Lovato, yang kini berusia 28 tahun, tidak menamakan penyerangnya, tetapi mengatakan pemerkosaan itu terjadi ketika “Saya adalah bagian dari orang ramai Disney itu,” dan bahawa dia “harus melihat orang ini sepanjang masa” setelah serangan itu.

Menyebut kejadian itu “kisah #MeToo saya,” kata Lovato dia melaporkan penyerang tetapi “mereka tidak pernah mendapat masalah untuk itu – mereka tidak pernah dikeluarkan dari filem yang mereka tayangkan.”

Lovato menjadi terkenal dengan filem Disney Channel Camp Rock, yang difilemkan ketika berusia 15 tahun.

Dia telah lama berbicara tentang perjuangannya dengan kemurungan, gangguan makan dan ketagihan, menolak persona gembira sebagai bintang senyum rancangan kanak-kanak Barney and Friends.

Dalam dokumentari, yang menampilkan input dari Elton John, mogul muzik Scooter Braun dan pelakon Will Ferrell, Lovato mengatakan bahawa berhenti menggunakan kalkun sejuk terbukti tidak berfungsi untuknya, dan dia sekarang membiarkan dirinya merokok ganja dan minum secara sederhana.

Overdosisnya pada tahun 2018 mendorong pernyataan solidariti daripada rakan-rakan bintang yang memuji keperibadiannya – walaupun perhatian juga mencetuskan reaksi balas oleh pengguna media sosial, yang menyatakan bahawa banyak orang bukan selebriti menderita ubat-ubatan dengan sedikit peminat.

SXSW Online 2021 dibuka awal hari ini dengan persembahan maya dari Janelle Monae sebelum perbincangan utama dengan Stacey Abrams, bekas anggota parlimen Georgia yang dikreditkan dengan kemenangan penting Demokrat baru-baru ini di negeri ini.

Persidangan filem, televisyen, muzik dan teknologi berlangsung hingga Sabtu.

J M Riaz

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Loke mengatakan tidak mustahil DAP bekerjasama dengan Umno

Read Next

Putrajaya akan menutup kedutaan Malaysia di Korea Utara

Langgan
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Lihat semua komen
0
Inginkan pendapat anda, sila komen.x
()
x