Bayern menghadapi jalan keluar Liga Juara-Juara


Thomas Mueller mengatakan pemegang Bayern Munich mesti menunjukkan “naluri pembunuh” mereka dan menyelesaikan peluang mereka di Paris Saint-Germain pada perlawanan Selasa untuk mengelakkan pusingan suku akhir Liga Juara-Juara setelah tewas kepada pasukan gergasi Perancis itu di tempat sendiri.

Bayern terlepas penyerang yang cedera, Robert Lewandowski pada perlawanan pertama semalam ketika tuan rumah menukar hanya dua dari 31 tembakan ke gawang mereka, sementara Kylian Mbappe menjaringkan dua gol dari enam peluang yang diciptakan PSG sepanjang perlawanan dalam kemenangan tandang 3-2 di Allianz Arena.

Walaupun turun salji di Munich, PSG menambah panas dan pemegang gergasi Perancis menjadi kegemaran ramai untuk kembali ke Paris.

“Sekiranya kita menunjukkan naluri pembunuh yang sering mencirikan kita, kita akan melihat permainan yang sama sekali berbeza,” jelas pencetak gol Mueller.

Walaupun Bayern gagal merebut peluang mereka, PSG mengambil semua peluang ketika umpan klinikal dari bintang Brazil, Neymar menyaksikan pasukan pelawat memimpin 2-0 dengan gol awal oleh Mbappe dan kapten PSG, Marquinhos.

Bayern mencetak gol mereka kembali ke kedudukan 2-2 dengan gol tandukan oleh Lewandowski yang belum dikaji oleh Eric Maxim Choupo-Moting dan Mueller, tetapi rembatan hebat Mbappe di pertengahan kemenangan PSG pada separuh masa kedua.

“Kami telah membuat tempat tidur kami, sekarang kami harus berbaring di dalamnya dan mengejar defisit,” tambah Mueller dengan Bayern yang memerlukan sekurang-kurangnya dua gol di Paris.

Pemegang mesti melakukannya tanpa Lewandowski, yang diketepikan oleh kecederaan lutut dan mengatakan bahawa dia tidak akan bersedia untuk kembali.

“Masih terlalu awal,” kata penyerang Poland itu, “Saya melakukan segalanya untuk kembali ke lapangan, tetapi hanya jika saya merasa sangat baik dan yakin dengan kesihatan saya.”

Baca Lagi | Neelofa meminta maaf kerana melanggar Covid-19 SOP pada perkahwinannya

Sementara kedua Mbappe (“belum ada yang dimenangkan”) dan ketua jurulatih PSG Mauricio Pochettino (“semuanya masih terbuka”) membincangkan peluang Bayern pada kembalinya, para pemegang berada di bawah tekanan yang kuat.

PSG mengakhiri 19 perlawanan Bayern tanpa kalah di Eropah dan sementara Flick mengalami kekalahan pertama dalam Liga Juara-Juara sebagai ketua jurulatih, bos Bayern tetap bertahan.

“Kami masih bersemangat,” tegasnya.

“Sekiranya anda melihat permainan kami, anda dapat melihat Paris secara positif.

“Kami akan mencuba semua yang ada untuk mara ke separuh akhir.”

Flick menggantikan pemain tengah Leon Goretzka dengan rentak Alphonso Davies dan menukar Niklas Suele untuk Jerome Boateng yang lebih berpengalaman pada babak pertama ketika Bayern berjuang kembali.

Di belakang tabir, ketegangan nampaknya semakin meningkat dengan Flick yang menyiratkan dia tidak senang dengan keputusan untuk tidak memperpanjang kontrak Boateng, 32 tahun, yang akan meninggalkannya pada akhir musim.

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Nazri memberitahu Ahmad Maslan untuk ‘pergi ke neraka’

Read Next

Jadi bagaimana jika perbualan yang bocor dengan Zahid itu benar, tanya Anwar

Langgan
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Lihat semua komen
0
Inginkan pendapat anda, sila komen.x
()
x