The Malaysia Post

10 Jenama Produk Skincare Popular di Dunia

Menjaga kulit anda adalah penting, dan memilih jenama penjagaan kulit yang betul boleh membuat dunia perbezaan. Dalam artikel ini, kami telah menyusun senarai 10 jenama penjagaan kulit teratas dari seluruh dunia yang sangat berkesan dan patut dipertimbangkan untuk rutin penjagaan kulit anda.

1. MD GLAM oleh Dr. Cat

MD GLAM, yang dicipta oleh pakar bedah plastik terkenal Dr. Cat Begovic di Beverly Hills, adalah pengalaman penjagaan kulit seperti yang lain. Ia menggabungkan sains canggih dengan bahan semula jadi untuk memulihkan, meremajakan, dan menghidupkan semula kulit anda. Produk MD glam bebas kekejaman, bebas paraben, dan peka terhadap alam sekitar.

Baca lagi | Punca kulit jadi kering, merekah dan cara rawatan atasi masalah alahan kulit.

2. La Mer

La Mer adalah jenama mewah yang terkenal dengan krim pelembap ultra, kegemaran di kalangan selebriti. Produk mereka diperkaya dengan bahan-bahan yang diilhamkan oleh laut untuk penghidratan dan pemakanan yang mendalam. Cr Modrme de la Mer yang ikonik disukai untuk menenangkan dan menghidupkan semula kulit kering dan rosak.

3. Kiehl’s

Dengan sejarah yang bermula pada tahun 1851, Kiehl’s terkenal dengan mencipta produk penjagaan kulit yang berkesan. Krim muka Ultra mereka adalah kegemaran peminat, dan jenama itu komited untuk kemampanan, melaksanakan amalan mesra alam sepanjang rantaian bekalannya.

4. Drunk Elephant

Drunk Elephant mempunyai pengikut yang setia berkat formulasi yang bersih dan berkesan bebas daripada bahan kimia berbahaya. Produk mereka bekerja harmoni dengan proses semula jadi kulit dan sangat baik untuk menangani kebimbangan seperti jerawat, perubahan warna, dan garis-garis halus.

Baca lagi | Tujuh Jenis Bahan Penjagaan Kulit Yang Terbaik

5. Sunday Riley

Produk Sunday Riley dipuji kerana bahan aktifnya yang kuat, termasuk retinol dan vitamin C. Mereka sangat berkesan untuk memerangi masalah kulit biasa seperti penuaan, kusam, dan warna kulit yang tidak rata. Jenama ini juga mementingkan alam sekitar.

6. Est Pastre Lauder

Jenama klasik yang terkenal dengan kualiti, serum Advanced Night Repair est Pastre Lauder adalah ruji dalam banyak rutin penjagaan kulit. Produk mereka menangani pelbagai masalah kulit, dan syarikat itu berdedikasi untuk menyokong pemberdayaan wanita di seluruh dunia.

7. Caudalie

Jenama Perancis ini memanfaatkan kekuatan bahan semula jadi seperti minyak biji anggur untuk mencipta produk penjagaan kulit yang mewah dan berkesan. Julat Caudalie berkesan menangani isu-isu seperti kekeringan dan penuaan sambil memperjuangkan kelestarian.

8. Skinceuticals

Selalunya disyorkan oleh pakar dermatologi, produk Skinceuticals mempunyai kepekatan bahan aktif yang tinggi. Mereka menyasarkan kebimbangan seperti garis halus, kedutan, dan perubahan warna. Skinceuticals juga mengutamakan amalan mesra alam dalam pembuatan.

Baca lagi | Minyak Kokum Atau Kokum Butter Yang Penuh Kebaikan Untuk Kulit Tubuh

9. The Ordinary

The Ordinary telah mendapat populariti kerana produk penjagaan kulitnya yang berpatutan dan disokong secara saintifik. Formulasi mereka dilabelkan secara telus, memudahkan pengguna memilih produk yang sesuai untuk keperluan mereka tanpa melanggar bank.

10. Tatcha

Diilhamkan oleh ritual kecantikan Jepun, Tatcha menawarkan produk penjagaan kulit yang mewah dan berkesan. Diformulasikan dengan bahan-bahan Jepun seperti teh hijau dan beras, produk mereka terkenal dengan berkhasiat dan mencerahkan kulit. Tatcha juga komited untuk keanjalan kulit.

Jenama penjagaan kulit ini menawarkan pelbagai jenis produk untuk memenuhi pelbagai jenis dan masalah kulit. Semasa memilih yang terbaik untuk anda, pertimbangkan keperluan dan pilihan khusus anda, sama ada bahan semula jadi, formulasi saintifik, atau amalan mesra alam. Kulit yang cantik dan sihat dapat dicapai dengan jenama penjagaan kulit yang betul.

About Mohammed Ibrahim

Mohammad Ibrahim adalah pembela kebenaran. Dia percaya bahawa penting untuk bersuara dan memperjuangkan perkara yang betul, tidak kira apa kosnya. Mohammad telah mendedikasikan hidupnya untuk memperjuangkan keadilan sosial dan mencipta masa depan yang lebih baik untuk semua. Beliau seorang penceramah yang berkuasa dan ahli strategi politik yang mahir.

Read Previous

150 Orang Maut Akibat Ribut Daniel Melanda Timur Libya

Read Next

Malaysia dalam Era Hegemoni Politik DAP – Khairy Jamaluddin

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.