The Malaysia Post

5 Destinasi Teratas Malaysia – Tempat Paling Popular untuk Dilawati di Malaysia

Pulau Tioman

Credits: holidaygogogo

1. Kuala Lumpur

1. Kuala Lumpur

Anda berkemungkinan besar akan terbang ke Kuala Lumpur apabila melancong ke Malaysia, jadi yang ini tidak perlu difikirkan. Tetapi tidak seperti beberapa bandar besar lain di Asia di mana pelancong tiba dan keluar dari bandar secepat mungkin, Kuala Lumpur adalah destinasi tersendiri yang berbaloi.

2. Pulau Pinang

2. Pulau Pinang

Rakyat Malaysia berbangga dengan pulau besar mereka di pantai barat — dan mereka sepatutnya begitu! Bandar kolonial Georgetown telah dijadikan Tapak Warisan Dunia UNESCO dan mempunyai banyak tawaran seperti muzium, kubu tepi laut, rumah bersejarah, dan yang paling penting, pemandangan makanan jalanan yang terkenal.

3. Melaka

3. Melaka

Dieja secara tempatan sebagai “Melaka,” bandar Peranakan Melaka di Malaysia merupakan persinggahan yang berbaloi untuk tapak budaya, sejarah dan kolonial. UNESCO malah mengisytiharkan Melaka sebagai Tapak Warisan Dunia pada 2008.

4. Cameron Highlands

4. Cameron Highlands

Cameron Highlands yang hijau di Malaysia adalah salah satu daripada beberapa tempat di Asia Tenggara yang anda inginkan jaket atau selimut hangat pada waktu malam. Selepas berpeluh merentasi iklim tropika, anda mungkin menghargai perubahan iklim.

5. Pulau Tioman

Baca Lagi | 5 Destinasi Teratas Malaysia — Tempat Paling Popular untuk Dilawati di Malaysia

5. Pulau Tioman

Terletak di pantai timur Malaysia tidak terlalu jauh dari Singapura, Pulau Tioman adalah destinasi pulau yang berbeza. Penginapan dan menyelam yang sangat baik adalah sangat murah; pembangunan adalah agak minimum untuk pulau yang bagus itu. Alam semula jadi dan pemandangan yang melimpah menggantikan kekurangan teruk pulau itu dalam jabatan kulinari.

Read Previous

Pastor Dallas menyaman penyanyi rap Kanye West kerana menggunakan salah satu khutbahnya dalam lagunya

Read Next

Saifuddin dari PKR, Rafizi ditetapkan untuk debat bersemuka pada 11 Mei

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sertai surat berita kami
Dapatkan artikel terkini, Pekerjaan, hadiah percuma, berita hiburan dihantar terus ke peti masuk anda
170000 subscribers are here