Tragedi di Atlanta – siapakah suspek Robert Long?

Robert Aaron Long, 21, dari Woodstock, Georgia, ditahan di Crisp County pada Selasa malam, kira-kira 150 batu di selatan Atlanta, kata Baker.

Pada Rabu pagi, Long diekstradisi ke dalam tahanan Sheriff Cherokee County, Haley Little.

Baker mengatakan senjata api 9mm ditemui dari kereta Long.

Long secara rasmi didakwa oleh pihak berkuasa dengan lapan tuduhan membunuh pada ketiga-tiga penembakan itu. Empat pertuduhan terhadap Long berkaitan dengan penembakan di dua rumah urut di Atlanta. Empat yang lain berkaitan dengan penembakan di ruang urut di Cherokee County.

Semasa wawancara dengan polis Atlanta, timbalan Sheriff Cherokee County dan pegawai FBI, Long mengatakan tindakannya tidak bermotifkan perkauman, menurut Reynolds.

Baca Lagi | LeBron NBA sedih, Lin patah hati kerana penembakan

Sudah lama tidak didakwa dengan jenayah kebencian, tuduhan khusus bahawa pihak berkuasa mesti membuktikan jenayah itu dilakukan berdasarkan bangsa, warna kulit, agama, jantina, kecacatan atau orientasi seksual.

“Dia nampaknya mempunyai masalah, apa yang dia anggap sebagai kecanduan seks, dan melihat lokasi-lokasi ini sebagai sesuatu yang memungkinkan dia pergi ke tempat-tempat ini, dan itu adalah godaan baginya yang ingin dia hilangkan,” kata Baker.

Sudah lama dia menjalani pemulihan ketagihan seks dan merasa bersalah kerana dorongan seksualnya, menurut dua orang yang tinggal bersamanya di perumahan sementara.

Baker mengatakan Long percaya ada “beberapa jenis industri pornografi” di Florida yang ingin dia hadapi dan dia sedang dalam perjalanan ke negara itu ketika dia ditangkap.

Walikota Atlanta Keisha Lance Bottoms mengatakan, bagaimanapun, bahawa spa Atlanta tidak berada di radar polis.

Lama membeli senjata api pada hari Selasa – hari serangan – dari Big Woods Goods, kisah baik sukan di Cherokee County. Matt Kilgo, pengacara kedai itu, mengatakan pelanggannya “bekerjasama sepenuhnya” dengan polis. “Semua yang mereka miliki akan diserahkan,” kata Kilgo.

Shannon Gott, pemilik Backwoods Bowstrings, sebuah kedai bekalan memburu di utara Atlanta, mengatakan bahawa Long berbelanja di sana sekitar setahun sekali untuk anak panah, dan mereka menyiarkan foto Long tahun lalu di galeri web kedai itu setelah dia “memungut binatang “semasa musim rusa.

“Selain daripada itu, saya tidak tahu apa-apa tentang orang bodoh ini,” kata Gott, sambil mencatat kedai yang memuatkan banyak gambar pelanggannya. Dia menambah bahawa dia akan merobohkan galeri itu, dan menyatakan simpati kepada rakan dan keluarga mereka yang terbunuh.

Pihak berkuasa mengatakan satu-satunya laporan polis yang ada di Pejabat Sheriff Cherokee yang menyebutkan Long adalah dari tahun 2019 ketika lelaki berusia 19 tahun itu berlari dengan teman wanitanya dan dilaporkan hilang oleh ibu bapanya. “Anak mereka mengirimi mereka teks yang menyatakan bahawa dia tidak akan pulang dan menginginkan permulaan yang baru,” kata laporan itu.

Pihak berkuasa mencatat dalam laporan 2019 orang tuanya mengatakan bahawa Long “tidak bunuh diri, tidak minum ubat, dan tidak mempunyai penyakit mental.”

Lama sunyi di sekolah, kata bekas rakan sekelasnya, dan tidak pernah bersikap tegas. “Dia selalu sangat tenang dan tenang,” kata Emily Voigt, yang bersekolah di sekolah rendah, menengah dan tinggi bersama Long. “Tidak pernah benar-benar menonjol dan banyak dari kita (yang bersekolah dengannya) tidak pernah mendapat peluang untuk mengenali dia lebih mendalam kerana dia sangat pemalu.”

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

LeBron NBA sedih, Lin patah hati kerana penembakan

Read Next

Momota Jepun menang di All England setelah penangguhan virus

Langgan
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Lihat semua komen
0
Inginkan pendapat anda, sila komen.x
()
x