The Malaysia Post

Superman muncul sebagai biseksual; ‘Bukan gimik,’ kata penulis

Credits: media-cldnry

Jon Kent, anak lelaki Superman Clark Kent dan wartawan Lois Lane, ternyata biseksual dalam lelaran terbaru DC Comics mengenai pengembaraan superhero.

Pemuda itu mencium wartawan Jay Nakamura dalam edisi lima buku komik Superman: Son of Kal-El, yang akan dikeluarkan pada 9 November.

“Itu bukan tipu muslihat,” kata penulis, Tom Taylor, dalam wawancara dari Melbourne, Australia, mengenakan kemeja-T dengan logo Superman berjalur pelangi.

“Ketika saya ditawarkan pekerjaan ini, saya berfikir,” Baiklah, jika kita ingin memiliki Superman baru untuk DC Universe, rasanya seperti peluang yang terlepas untuk memiliki penyelamat putih lurus, “katanya.

Hari Keluar Negara diperhatikan pada 11 Oktober untuk menyokong golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender.

“Kami tidak mahu ini menjadi ‘DC Comics mencipta Superman yang baru,” kata Taylor. “Kami mahu ini menjadi ‘Superman mendapati dirinya, menjadi Superman dan kemudian keluar,’ dan saya rasa itu adalah perbezaan yang sangat penting di sana.”

Reaksi kebanyakannya positif, kata Taylor.

“Saya melihat tweet orang mengatakan bahawa mereka menangis ketika mereka membaca berita, bahawa mereka berharap Superman ini ketika mereka dewasa, mereka dapat melihat diri mereka sendiri,” tambahnya.

“Orang-orang mengatakan untuk pertama kalinya mereka melihat diri mereka di Superman – sesuatu yang tidak mereka sangka mungkin.”

Jon Kent mengambil berat tentang krisis iklim dan pelarian.

“Dia sekuat harapan, lebih cepat daripada nasib dan mampu mengangkat kita semua dan dia seorang pahlawan yang sangat baru mencari jalannya, melawan perkara yang tidak dilakukan ayahnya,” kata Taylor, yang menginginkan ini menjadi perkara baru.

Baca Lagi | Superman muncul sebagai biseksual; ‘Bukan gimik,’ kata penulis

“Saya harap ini bukan tajuk utama dalam beberapa tahun. Saya harap ini tidak menjadi tren di Twitter. Saya harap ini hanya mengenai seseorang dan wakil yang baik untuk semua orang yang mewakili. “

Read Previous

Hidup sukar bagi anti-vaxxers? Itu perbuatan mereka sendiri, kata PM

Read Next

UAE naik ke tempat ke-4 tempat terbaik untuk tinggal dan bekerja – tinjauan HSBC

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sertai surat berita kami
Dapatkan artikel terkini, Pekerjaan, hadiah percuma, berita hiburan dihantar terus ke peti masuk anda
170000 subscribers are here