Shopee memecahkan rekod penjualan serantau dengan 12 juta item terjual dalam 24 minit pertama dari 12.12 jualan ulang tahunnya

Pasaran dalam talian Shopee melengkapkan musim belanja akhir tahunnya dengan penjualan ulang tahun 12.12 yang mencatat rekod di rantau Asia Tenggara.

Pada 12 Disember, platform e-dagang menyaksikan sekitar 12 juta pesanan di tujuh pasar di Asia Tenggara dan Taiwan dalam 24 minit pertama penjualan ulang tahunnya.

Pada puncaknya, satu juta item dibeli dalam satu minit ketika pengguna memilih dari lebih dari dua bilion produk.

Di Malaysia, aktiviti membeli-belah meningkat dengan satu pengguna membuat 180 pesanan pada hari yang sama.

Ia dalam satu kenyataan mengatakan bahawa aktiviti membeli-belah adalah tinggi di seluruh negara, dengan lebih dari 875,000 barang dijual di Selangor pada jam pertama.

Rumah dan kediaman, barangan runcit, kesihatan dan kecantikan serta mudah alih dan aksesori muncul sebagai beberapa kategori produk terlaris ketika rakyat Malaysia mengambil kesempatan ini untuk memenuhi semua keperluan dan hiburan mereka.

Platform e-dagang mencatatkan 1.2 juta item peningkatan dan hiasan rumah dan 670,000 barang pegun yang dijual dalam satu hari.

Pengarah Urusan wilayah Shopee, Ian Ho mengatakan, memandangkan keadaan yang belum pernah terjadi sebelumnya tahun ini, mereka ingin memastikan bahawa ulang tahun kelima mereka akan menjadi hari istimewa bukan hanya untuk Shopee tetapi untuk orang yang mereka layani.

“Mampu merakam lagi 12.12 Jualan Ulang Tahun yang mengagumkan dan menempuh perjalanan jauh dalam lima tahun yang lalu sangat merendahkan kita semua di Shopee.

“Tahun ini, terutama pada tahun 2020, telah memberikan kita pengalaman yang berputar-putar.”

Awal bulan ini, Shopee mengumumkan usaha untuk meningkatkan lalu lintas dari platformnya ke jejak di kedai fizikal peruncit luar talian.

Baca Lagi | Khaled Nordin mengejek cadangan gabungan besar Perikatan yang melibatkan BN, GPS

Hasilnya, beratus-ratus ribu rakyat Malaysia memanfaatkan tawaran makanan dan minuman menarik yang ditawarkan di Shopee dengan potongan harga sehingga 98 peratus untuk pelbagai makanan, minuman, makanan yang ditetapkan dan banyak lagi.

Perniagaan seperti FamilyMart terus mencatat penjualan hampir 80,000 baucar pada pelbagai tawaran sepanjang kempen dari 1 Disember hingga 12 Disember; berkesan membawa puluhan ribu pelanggan baru dan kembali ke kedai mereka.

Selanjutnya, Shopee mengatakan bahawa ia memperlakukan lebih daripada 50,000 rakyat Malaysia dengan FamilyMart Basque Burnt Cheesecake Sofuto Sundae yang terkenal melalui permainan Shopee Farm sebagai sebahagian daripada sambutan ulang tahunnya dan sebagai sokongan rakan luar taliannya.

Selain menetapkan rekod penjualan baru di rantau ini, pasar juga menetapkan tonggak baru dengan 450 juta tontonan dicatatkan di Shopee Live pada 12.12. Permainan dalam aplikasi dimainkan sebanyak 2.7 bilion kali dan dua permainan terbarunya, Shopee Bubble dan Shopee Candy menjadi hit besar, dengan total 28 juta jam dimainkan.

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Khaled Nordin mengejek cadangan gabungan besar Perikatan yang melibatkan BN, GPS

Read Next

Ahli Parlimen yang dikuarantin mendapat lampu hijau untuk menghadiri persidangan Parlimen