K-rapper Ravi meminta maaf kerana lirik kurang ajar merujuk kepada Red Velvet

Penyanyi rap Korea Selatan, K-rapper Ravi telah meminta maaf kepada Red Velvet setelah peminat kumpulan gadis itu menuduhnya melakukan seks dengan anggota dalam lirik lagunya Red Velvet.

Ravi mengatakan dia “merenungkan (rasa puas) dirinya” mengenai situasi itu, berdasarkan pernyataan yang dikeluarkan melalui label rasmi GROOVL1N di labelnya.

Pemain berusia 28 tahun itu mengatakan bahawa dia tidak pernah mengharapkan liriknya membuat orang tidak selesa tetapi mengakui bahawa dia telah gagal mempertimbangkan perasaan orang lain semasa proses penulisan.

“Saya banyak berfikir tentang bagaimana saya harus bertanggungjawab atas perkara ini, dan hari ini, saya secara peribadi memanggil (label Red Velvet) SM Entertainment untuk meminta maaf kepada ahli dan syarikat Red Velvet.

“Sudah tentu, saya merasa bertanggungjawab dan menyesal kerana telah membuat keadaan ini.

“Malu, ketika mengerjakan lagu ini, saya tidak menyedari bahawa banyak orang akan menganggap liriknya tidak selesa,” kata Ravi, berdasarkan terjemahan oleh Koreaboo.

Ravi, yang nama sebenarnya Kim Won-sik, juga berjanji untuk menurunkan lagu dari laman streaming muzik untuk mengelakkan kontroversi lebih lanjut.

Anggota Vixx mengeluarkan album solonya Roses semalam dan peminat Red Velvet segera menunjukkan lirik yang menjanjikan di trek Red Velvet yang menampilkan penyanyi Jamie.

Walaupun judul dan liriknya menyinggung pencuci mulut dengan nama yang sama, pengguna media sosial bermata helang mencatat bagaimana Ravi memasukkan beberapa rujukan untuk lagu-lagu Red Velvet dan nama-nama ahli.

Baca Lagi | ARMY MY menyumbangkan lebih dari 200 set makanan BTS McDonald’s

Garis-garis, “Saya menggigit beludru merah / saya tidak dapat menahannya lagi, berhenti menguji saya” dan “Anda dan saya tidak seharusnya berada di ruangan yang sama dengan diri kita sendiri” juga mencetuskan reaksi kerana banyak yang merasakannya melukis anggota Red Velvet dalam cahaya seksual.

Dalam temu bual dengan Sports Today, Ravi mengesahkan bahawa rujukan kepada kumpulan gadis itu disengajakan tetapi tidak mengulas mengenai sifat lirik yang dianggap tidak sesuai. Peminat Red Velvet kemudian meminta permintaan maaf dari Ravi dan ada yang menyebut liriknya sebagai “gangguan seksual.”

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Anwar mengatakan kematian mungkin dapat dielakkan sekiranya vaksin tiba seperti yang dirancang

Langgan
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Lihat semua komen
0
Inginkan pendapat anda, sila komen.x
()
x