Itali mendapat Euro 2020 sebagai permulaan yang hebat menentang Turki

Itali berjaya melancarkan kempen Euro 2020 dengan kemenangan 3-0 ke atas Turki dalam kemenangan tirai untuk kejohanan benua yang ditangguhkan di hadapan penyokong tuan rumah mereka di Rom hari ini.

Bermain dalam kejohanan besar pertama mereka dalam lima tahun setelah gagal melayakkan diri ke Piala Dunia 2018, semua gol muncul pada babak kedua di depan Stadio Olimpico yang dipenuhi seperempat kapasitinya.

Gol Merih Demiral sendiri meletakkan Itali di depan sebelum Ciro Immobile dan Lorenzo Insigne menjaringkan gol untuk pasukan Roberto Mancini dalam pembukaan Kumpulan A.

Kemenangan itu menutup malam yang penuh emosi di ibu negara Itali yang menyaksikan 16,000 peminat kembali ke Stadio Olimpico.

“Sangat penting untuk bermula dengan baik di Rome dan saya rasa ini adalah kepuasan bagi orang ramai dan orang Itali,” kata Mancini, yang pasukannya kini dalam larian 28 pertandingan tanpa kalah.

“Terdapat banyak pertolongan dari orang ramai. Itu adalah malam yang indah, saya harap ada banyak yang lain, tetapi masih ada enam lagi untuk Wembley. “

“Kami mengharapkan hasil yang lain, tetapi Itali dominan,” kata pelatih Turki Senol Gunes.

“Gol pertama mengubah keadaan pada babak kedua dan kami kehilangan kawalan permainan.”

Terdapat suasana pesta, dengan pertunjukan suara dan cahaya dan pertunjukan bunga api yang spektakuler sebelum memulai acara pembukaan acara 24 pasukan selama sebulan, yang akan dimainkan di 11 negara.

Terdapat persembahan oleh orkestra Polis Nasional Itali, perarakan belon kembung besar di atas padang, tenor Andrea Bocelli menyanyikan ‘Nessun Dorma’ sebelum persembahan maya dari Martin Garrix, Bono dan The Edge. Bekas pemenang Piala Dunia Itali, Alessandro Nesta dan Francesco Totti, yang bermain untuk Lazio dan Roma semasa karier mereka di Stadio Olimpico, membawa bola ke tengah padang sebelum memulakan.

Baca Lagi | Harimau Malaya tewas kepada Vietnam sekali lagi di Dubai

Di lapangan, Itali mendominasi awal dengan serangan tiga orang yang diketuai oleh Immobile, yang bermain untuk Lazio.

Pemain berusia 31 tahun itu mengalami beberapa kekalahan hampir pada babak pertama, ketika menentang pertahanan Turki yang kuat yang memiliki pasukan sendiri. Turki juga dapat mengucapkan terima kasih kepada penjaga gawang Ugurcan Cakir untuk melakukan penyelamatan besar pada 23 minit, mengalahkan tandukan kapten Itali Giorgio Chiellini yang mengikat tandukan kuat dari sudut Insigne.

J M Riaz

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Tajuddin mempertimbangkan tindakan undang-undang terhadap pengkritiknya

Read Next

Rela menolak pendaftaran sukarelawan secara automatik

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.