Ebit Lew responds to #EbitLewForPM campaign online

Ustaz Ebit Lew yang terkenal dengan kerja amalnya mengatakan bahawa politik bukanlah pakaiannya yang kuat setelah hashtag #EbitLewForPM muncul di platform media sosial dengan banyak menunjukkan sokongan mereka kepada pendakwah untuk mencalonkan diri sebagai perdana menteri.

Dalam wawancara media-maya untuk membincangkan rancangan TVnya yang akan datang, Jejak Ebit Lew yang akan disiarkan di Astro, Lew menjelaskan bahawa dia tidak berminat dengan politik dan bahawa dia puas dengan apa yang sedang dilakukannya ketika ini.

“Politik bukan keahlian saya, saya bukan orangnya dan jujur, saya bahkan tidak tahu caranya.

“Saya selalu gemar melakukan kerja amal dan saya akan terus melakukan ini,” kata Lew.

Dikenal ramai kerana perbuatannya termasuk membekalkan kapal tangki air semasa gangguan air di Selangor juga berdoa dan berharap agar dia dapat menolong lebih banyak orang pada masa akan datang, Lew mengakui ada yang kecewa dengannya.

Baca Lagi | Selebriti yang dituduh melakukan kesalahan seksual menggunakan sikap untuk memperdaya mangsa

“Sekarang, saya mengakui ada orang yang kecewa pada saya.

“Saya tidak akan mengambil hati jika mereka marah kepada saya.

“Walaupun, ada beberapa yang telah saya halangi di media sosial kerana saya takut mereka akan diserang oleh pengikut saya,” jelasnya.

“Saya tidak mempunyai perut untuk melihat mereka diserang oleh pengikut saya, jadi saya menghalangnya tetapi mereka masih dapat membaca catatan saya, saya tidak mempunyai hati untuk melihat mereka diserang.

“Saya faham bahawa banyak orang benar-benar putus asa dalam masa-masa mencuba ini, mereka kecewa dan tidak tahu apa yang harus dilakukan.”

Lew juga mengesahkan bahawa dia telah ditawarkan beberapa “posisi” sebelumnya dan mengakui bahawa dia memikirkannya ketika dia pertama kali memulai tetapi sejak itu dia berubah hati.

“Sejujurnya, sekarang, saya tidak berminat tetapi jika dulu, mungkin.

“Kembali ketika mula-mula memulakan latihan, saya berharap dapat diketahui sehingga lebih mudah bagi saya untuk memberikan ucapan motivasi atau ketika saya memulakan perniagaan, saya mungkin berharap saya mempunyai lebih banyak wang supaya saya dapat membuka lebih banyak peluang pekerjaan .

“Tapi itu dulu dan sekarang, saya rasa saya tidak memerlukannya kerana saya bersyukur dengan apa yang saya dapat sekarang.

“Tetapi jika saya ditawarkan penghargaan atau gelaran yang tidak ada kaitan dengan politik atau pihak lain, saya dengan rendah hati akan menerimanya,” kata Lew. Jejak Ebit Lew, sebuah rancangan realiti berdasarkan bantuan kemanusiaan dari pintu ke pintu di seluruh Malaysia, akan ditayangkan pada 7 Disember di Astro Prima setiap Isnin jam 9 malam.

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Selebriti yang dituduh melakukan kesalahan seksual menggunakan sikap untuk memperdaya mangsa

Read Next

Hampir 100,000 kehilangan pekerjaan sejak Januari kerana Covid-19

Langgan
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Lihat semua komen
0
Inginkan pendapat anda, sila komen.x
()
x