The Malaysia Post

Pembuatan semula Silent Hill 2 didedahkan, butiran permainan pertama dan perubahan reka bentuk diumumkan

Konami dan Bloober Team tentang cara mereka membayangkan semula klasik seram untuk PS5.

Klasik kembali semula

Silent Hill 2 ialah klasik yang digemari dan abadi — ia hampir klise untuk mengatakannya dengan lantang, tetapi ia benar-benar berlaku untuk kebanyakan ahli Pasukan Bloober. Ini juga merupakan sebab mengapa pendekatan PlayStation bekerja pada pembuatan semula dengan sangat berhati-hati dan menghormati permainan asal.

Dengan itu, salah satu matlamat utama kami adalah untuk mengekalkan suasana yang menjadikan Silent Hill 2 begitu luar biasa, sambil turut memodenkan banyak aspek permainan keseluruhan permainan. Mereka bekerjasama rapat dengan pencipta asal, termasuk Akira Yamaoka dan Masahiro Ito, untuk memastikan mereka mengekalkan perasaan Silent Hill yang unik itu.

Salah satu elemen baharu yang anda boleh lihat dalam treler mendedahkan ialah penggunaan kamera atas bahu. Dengan perubahan itu, mereka ingin menyelami pemain dengan lebih mendalam ke dalam permainan, membuatkan mereka berasa seperti sebahagian daripada dunia yang tidak nyata ini, dan memberikan mereka pengalaman yang lebih mendalam secara menyeluruh.

Satu perubahan sering membawa yang lain. Dengan perspektif baharu, PlayStation membina semula sistem pertempuran dan set-piece tertentu, antara lain. Memandangkan anda melihat secara asasnya apa yang James boleh lihat, mereka boleh mencari cara baharu untuk mengekalkan pemain itu di hadapan.

Dua puluh satu tahun telah berlalu sejak keluaran Silent Hill 2 untuk PlayStation 2 dan lonjakan besar dalam teknologi membolehkan mereka menjadi lebih dekat — sekurang-kurangnya dalam beberapa aspek — dengan cara Team Silent ingin permainan mereka kembali pada tahun 2001. Terima kasih kepada sesi tangkapan gerakan yang canggih, mereka boleh menyampaikan ekspresi muka terbaik dalam sejarah siri ini dan menunjukkan pelbagai emosi walaupun sebelum watak bercakap satu perkataan.

Dibina dengan Unreal Engine 5

PlayStation sedang mengemas kini pengalaman Silent Hill 2 secara menyeluruh. Dengan kemungkinan Unreal Engine 5, mereka menghidupkan bandar yang berkabus dan jahat itu dengan cara yang mustahil hingga ke tahap ini. Permainan ini akan menggembirakan pemain PlayStation 5 secara visual, pendengaran dan deria.

Beberapa ciri Unreal Engine 5 yang benar-benar bersinar ialah Lumen dan Nanite. Dengan mereka, mereka meningkatkan grafik ke tahap baharu, sangat terperinci dan realistik, sambil mengubah suasana menggegarkan tandatangan permainan kepada sebelas.

Lumen ialah penyelesaian pencahayaan global dinamik sepenuhnya yang bertindak balas serta-merta kepada pemandangan dan perubahan cahaya. Ini bermakna bahawa cahaya berinteraksi dengan persekitaran secara realistik, sama seperti di dunia nyata. Seluruh persekitaran permainan diterangi lebih semula jadi dengan cara ini. Teknologi Nanite, sebaliknya, adalah alat yang menakjubkan untuk pereka peringkat. Dengan itu, mereka boleh mencipta dunia yang sangat terperinci dan persekitaran yang lebih realistik yang kelihatan dan berasa hampir seperti hidup.

Ciri PS5 baharu

Ia bukan sahaja grafik, walaupun. Banyak suasana Silent Hill yang mengganggu datang dari muzik dan reka bentuk bunyi. Terima kasih kepada keupayaan audio 3D PS5, pemain PlayStation akan dapat menentukan arah tepat dari mana bunyi itu datang. Enjin bunyi WWise mencipta skap bunyi yang realistik dan boleh dipercayai yang membantu pemain berasa seperti mereka benar-benar berada di dalam permainan.

Sudah tentu, mereka tidak melupakan pengawal DualSense. Mereka sudah ditunjukkan dengan tajuk mereka sebelum ini, The Medium, bahawa mereka boleh menjadi cukup kreatif apabila ia datang kepada maklum balas haptik dan pencetus penyesuaian. Kami membawakan lebih banyak idea baharu untuk Silent Hill 2, tetapi mari buat kejutan buat masa ini.

Satu peningkatan hebat terakhir yang saya ingin nyatakan ialah teknologi storan SSD. Penstriman data yang sangat pantas bermakna pemain tidak akan melihat sebarang skrin pemuatan kerana mereka menerokai keseluruhan bandar Silent Hill dengan lancar.

Berbekalkan teknologi ini, mereka berharap dapat menjadikan Silent Hill 2 pengalaman yang lebih mengerikan dan tidak dapat dilupakan untuk peminat lama dan baharu. Mereka yakin bahawa mereka boleh melakukan keadilan terhadap klasik kultus ini, dan memberi nafas baru dalam permainannya. Hasil akhirnya ialah permainan Silent Hill yang kelihatan dan kedengaran lebih baik daripada apa-apa yang telah datang sebelum ini. Walaupun pembangunannya belum berakhir, mereka sudah tidak sabar menunggu peminat merasainya.

Bab baharu bermula

Kebangkitan siri Silent Hill tidak berakhir dengan Silent Hill 2. Mereka telah mengumumkan bukan sahaja pembuatan semula klasik masa lalu, tetapi juga beberapa tajuk dengan cerita serba baharu. Penciptaan permainan baharu adalah yang benar-benar membawa francais itu kembali.

Mereka akan mencipta permainan baharu untuk siri ini bersama-sama dengan mereka yang pernah menjadi sebahagian daripada Silent Hill, tetapi juga dengan pencipta yang menyukai francais itu. Mereka akan mengembangkan perkongsian mereka dan meluaskan dunia Silent Hill bersama-sama dengan pasukan yang menyukai siri ini dari seluruh dunia.

Di atas semua itu, bersama peminat lama Silent Hill dan bakal peminat baharu, mereka akan meningkatkan siri Silent Hill ke tahap yang lebih tinggi.

Baca Lagi | Menteri Belia dan Sukan berkata kementerian bertujuan untuk menangani rasuah dalam kalangan belia

Baca Lagi | Senarai kod promosi Amazon Prime Gaming Roblox Oktober 2022 – cara menebus

Read Previous

Senarai kod promosi Amazon Prime Gaming Roblox Oktober 2022 – cara menebus

Read Next

Ipoh’s Haven Resort menjadi tuan rumah muzik ekstravaganza selama tiga hari

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.