Singapura dan mengadakan pilihan raya umum Tok Mat mendesak Malaysia untuk mengikuti pimpinan

Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamad Hasan telah menasihatkan Malaysia untuk mengadakan pilihan raya, setelah Perdana Menteri Singapura, Lee Hsien Loong memutuskan untuk melakukannya pada hari Selasa.

Bekas Menteri Besar Negeri Sembilan, yang terkenal sebagai Tok Mat, mengatakan bahawa lebih baik bagi kerajaan Perikatan Nasional (PN) di bawah Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk mengikutinya.

“Keputusan (yang dibuat oleh Lee Hsien Loong) adalah untuk memastikan kerajaan yang berkuasa memiliki mandat yang baik dan dipercayai. Malaysia tidak berada dalam situasi politik yang tidak stabil sejak Merdeka, ”katanya dalam pendapat peribadi pada hari ini.

Tok Mat berpendapat bahawa pembangunan, kemakmuran dan daya saing Malaysia bergantung pada kestabilan politiknya, kerana ini akan memberi kesan buruk, terutama dari segi keyakinan pelabur, aktiviti ekonomi dan kesejahteraan sosial.

Tok Mat menambah bahawa Malaysia tidak dapat terus dibiarkan terpinggir, dengan prospek perubahan pemerintahan setiap beberapa bulan, kerana ini adalah keadaan yang tidak sihat bagi negara.

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Penganalisis mengatakan nasib Anwar sebagai PM bergantung pada sokongan dari Malaysia Timur

Read Next

Anwar? Dia tidak popular – Dr Mahathir

Langgan
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Lihat semua komen
0
Inginkan pendapat anda, sila komen.x
()
x