The Malaysia Post

Real Madrid melawan balik dari jurang kekalahan untuk mengejutkan Man City

Real Madrid bangkit dari ambang penyingkiran untuk menewaskan Manchester City 3-1 selepas masa tambahan dan agregat 6-5 pada separuh akhir Liga Juara-Juara yang memukau dan dramatik pada hari Rabu.

City mendahului 1-0 pada malam itu dan agregat 5-3 apabila Riyad Mahrez menjaringkan gol selepas 73 minit tetapi pemain gantian Real, Rodrygo menyamakan kedudukan pada minit terakhir masa biasa dan menanduk masuk ke rumah seminit kemudian untuk menyamakan kedudukan 5-5.

Lima minit ke masa tambahan Karim Benzema menyempurnakan sepakan penalti yang diberikan kerana kekasaran kepadanya oleh Ruben Dias dan Real, juara Eropah 13 kali rekod, menahan pasukan Inggeris yang terkejut itu untuk mara ke final.

Real akan menentang Liverpool pada 28 Mei di Paris, ulangan perlawanan akhir 2018 di Kyiv yang dimenangi pasukan Sepanyol 3-1.

Ia adalah satu lagi aksi barisan belakang yang hebat oleh Real yang bangkit dari ketinggalan buat kali ketiga berturut-turut dalam peringkat kalah mati Liga Juara-Juara musim ini untuk kekal di landasan untuk memenangi pertandingan kelab paling berprestij di Eropah itu buat kali kelima dalam tempoh sembilan tahun lalu.

Selepas perlawanan pertama yang menakjubkan padat dengan gol dan kecemerlangan individu dari kedua-dua belah pihak, permainan timbal balik adalah sebaliknya.

City bertungkus lumus untuk menundukkan tuan rumah yang gagal melakukan rembatan ke sasaran pada separuh masa pertama.

Dengan Real cepat kehabisan idea, Bernardo Silva menembusi bahagian tengah pertahanan mereka dan melepaskan bola untuk Mahrez untuk menamatkannya dan City kelihatan pasti untuk kekal di landasan untuk memenangi trofi buat kali pertama.

Tetapi ketika mereka menentang Paris St Germain pada pusingan 16 dan Chelsea di suku akhir, Real mencipta keajaiban yang mereka perlukan.

Baca Lagi | Real Madrid melawan balik dari jurang kekalahan untuk mengejutkan Man City

Rodrygo menamatkan saingan dari jarak dekat untuk memberi mereka talian hayat dan pemain Brazil itu menanduk pulang beberapa saat kemudian untuk membuatkan penonton Bernabeu teruja sebelum Benzema melengkapkan pusingan.

Read Previous

Saifuddin dari PKR, Rafizi ditetapkan untuk debat bersemuka pada 11 Mei

Read Next

Polis Pulau Pinang akan menyoal ahli keluarga selepas kematian ‘housemen’

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.