The Malaysia Post

Perniagaan seperti biasa untuk Liverpool dalam pertarungan Man City, kata Klopp

Juergen Klopp

Credits: si.com

Pengurus Liverpool, Juergen Klopp berkata, pertembungan teratas Liga Perdana esok dengan Manchester City tidak akan berbeza dengan mana-mana perlawanan lain dan pemain Jerman itu tidak menjangkakan juara City akan berada di bawah tekanan yang lebih.

Perlawanan di Stadium Etihad berkemungkinan memainkan peranan penting dalam menentukan nasib perebutan kejuaraan kerana kemenangan City akan memberi mereka kelebihan empat mata dengan baki tujuh perlawanan, manakala Liverpool akan memintas pesaing mereka dengan kemenangan.

City menyaksikan kelebihan 14 mata ke atas Liverpool pada Januari berkurangan kepada satu selepas pasukan Klopp memenangi 10 perlawanan liga berturut-turut, tetapi Klopp berkata itu tidak akan menambah tekanan tambahan kepada pasukan Pep Guardiola.

“Saya tahu ia adalah 14 mata tetapi kami mempunyai dua perlawanan dalam tangan,” kata Klopp kepada media British semalam. “Saya tidak pasti saya pernah berada 14 di hadapan dan kemudian tiba-tiba hanya satu. Saya tidak akan bayangkan mereka berasa lebih tertekan, sejujurnya.

“Bukannya saya rasa mereka lebih tertekan daripada kami ― mereka bermain di tempat sendiri, mereka tenang dan tegas dalam kebanyakan perlawanan dan kami juga harus begitu.

“Bagi kami, ia sangat mengujakan, sangat menarik, saya sangat menantikannya, tetapi ia adalah perniagaan seperti biasa juga. Ia hanya perlawanan yang besar, yang kami alami sejak kami memulakan pemburuan kami dengan betul – semua perlawanan adalah perlawanan akhir dan ini tidak berbeza.”

Dengan hanya satu mata yang memisahkan City dan Liverpool, Klopp memuji peningkatan pasukannya dan berkata kedua-dua kelab telah mendorong satu sama lain untuk menjadi lebih baik.

“Sejujurnya 100 peratus, saya fikir mereka adalah pasukan bola sepak terbaik di dunia tetapi mereka hanya mempunyai satu mata lebih daripada kami pada masa ini, jadi jelas sekali kami melakukan sesuatu yang betul,” tambah Klopp.

Baca Lagi | Perniagaan seperti biasa untuk Liverpool dalam pertarungan Man City, kata Klopp

“Saya gembira tentang itu, tetapi lebih baik jika kami mempunyai 20 mata lebih dalam tempoh itu, maka kami mungkin akan mempunyai satu lagi gelaran atau satu lagi (sekeping) piala dan semua jenis perkara ini.

“Semuanya baik-baik saja, itulah asas yang kami buat jadi mari kita pergi dari sana,” tambahnya.

Read Previous

Lebih 50 rakyat Malaysia ditawan oleh sindiket di Kemboja, Myanmar, Vietnam dan Thailand

Read Next

Kakitangan Twitter bertemu dengan ahli lembaga baharu Musk

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sertai surat berita kami
Dapatkan artikel terkini, Pekerjaan, hadiah percuma, berita hiburan dihantar terus ke peti masuk anda
170000 subscribers are here