The Malaysia Post

Binder mendahului latihan pertama untuk MotoGP Malaysia

Pelumba Afrika Selatan Red Bull KTM Factory Racing, Brad Binder, memecut laju melalui selekoh semasa latihan bebas pertama MotoGP di Litar Antarabangsa Sepang 21 Oktober 2022.

Brad Binder dari Afrika Selatan

Brad Binder dari Afrika Selatan mencatat masa terpantas dalam latihan pertama untuk Grand Prix Malaysia di Sepang pada hari Jumaat, apabila pendahulu kejuaraan MotoGP Francesco Bagnaia menduduki tempat ke-11.

Fabio Quartararo

Saingan utama Bagnaia dalam kejuaraan dan pemegang gelaran, Fabio Quartararo, tergelincir ke tempat ketujuh di atas Yamaha walaupun mendahului sebahagian besar sesi pada pagi yang cerah di litar Sepang.

KTM Red Bull

Binder mengungguli rekod masa untuk Red Bull KTM dengan pusingan satu minit dan 59.479 saat.

Alex Rins, pemenang hujung minggu lalu di Australia, ketinggalan 0.097 saat dari Binder dengan Suzukinya di tempat kedua. Juara dunia enam kali Marc Marquez berada di tempat ketiga di hadapan Enea Bastianini.

Ia ternyata menjadi satu sesi untuk melupakan seorang lagi pencabar kejuaraan, Aleix Espargaro, yang pertama kali terbabas pada jentera Aprilia miliknya sebelum mengalami masalah teknikal dengan motosikal keduanya untuk menduduki tempat ke-20.

Bagnaia dari Itali mencatat masa dua minit dan 0.770 saat untuk menamatkan saingan di luar 10 teratas.

Penunggang Ducati

Pelumba Ducati itu mendahului 14 mata dalam perlumbaan kedua terakhir musim ini dan boleh merangkul mahkota kejuaraan sulungnya jika dia menang di Sepang dan Quartararo dari Perancis menamatkan saingan di luar podium.

Sesi petang berkemungkinan memberi ujian lebih berat kepada pelumba kerana dijangka hujan di Kuala Lumpur.

Baca Lagi | 5 Usahawan Wanita Yang Anda Perlu Tahu Di Malaysia, Dari Senarai Gen.T Asia Kami

Baca Lagi | PKR menyeru Ismail Sabri kerana mempersoalkan pengampunan diraja Anwar sebelum PRU15

About J M Riaz

JM Riaz merupakan seorang wartawan hiburan yang gemar membuat liputan berita terkini di dunia. Dia bersemangat untuk membawa orang ramai yang terkini dan terhebat dalam hiburan. JM suka berinteraksi dengan pembacanya dan mendengar pendapat mereka tentang cerita terkini.

Read Previous

PKR menyeru Ismail Sabri kerana mempersoalkan pengampunan diraja Anwar sebelum PRU15

Read Next

Say hello to ‘Jaguh’, maskot kancil Pakatan untuk PRU15

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.