The Malaysia Post

Foo Fighters membatalkan tur selepas kematian Taylor Hawkins

Foo Fighters semalam mengumumkan pembatalan semua tarikh jelajah yang dijadualkan “berdasarkan kehilangan mengejutkan saudara kita Taylor Hawkins.”

Hawkins, pemain dram berusia 50 tahun untuk kumpulan rock yang memenangi anugerah Grammy, meninggal dunia pada hujung minggu di sebuah hotel di Bogota sejurus sebelum kumpulan itu ditetapkan untuk membuat persembahan di Festival Estereo Picnic di pinggir bandar itu.

Dalam kenyataannya yang disiarkan ke media sosial, Foo Fighters berkata “kami memohon maaf dan berkongsi kekecewaan bahawa kami tidak akan bertemu satu sama lain seperti yang dirancang.”

“Sebaliknya, mari kita luangkan masa ini untuk bersedih, mengubati, mendekatkan orang yang kita sayangi, dan menghargai semua muzik dan kenangan yang telah kita cipta bersama.”

Tidak jelas sama ada mana-mana ahli Foo Fighters, kumpulan yang diasaskan oleh penyanyi utama dan bekas pemain dram Nirvana Dave Grohl, masih akan menghadiri Grammys Ahad, di mana mereka telah dijadualkan untuk membuat persembahan.

Band ini dicalonkan untuk tiga anugerah, Album Rock Terbaik, Persembahan Rock Terbaik dan Lagu Rock Terbaik pada gala yang akan datang.

Ujian toksikologi awal mendapati Hawkins mempunyai dadah termasuk opioid dalam sistemnya sebelum dia meninggal dunia, tetapi penyiasat Colombia tidak menyatakan sama ada campuran itu menyebabkan kematiannya.

Sebagai sebahagian daripada salah satu kumpulan rock alternatif yang paling berpengaruh dan dipuji secara kritis di dunia, Hawkins terkenal dengan karisma di atas pentas dan rentak berinspirasikan rock klasik, yang pernah dikatakannya dipengaruhi oleh legenda seperti Phil Collins dan Roger Taylor dari Queen.

Foo Fighters meraikan ulang tahun ke-25 mereka tahun lepas dalam jelajah tertunda pandemik dan paling baru menerbitkan Studio 666, sebuah filem seram rock-and-roll.

Peguam Negara Colombia berkata bahawa analisis awal termasuk ujian toksikologi telah menemui 10 jenis bahan, termasuk THC yang terdapat dalam ganja, antidepresan trisiklik, benzodiazepin dan opioid.

Ia tidak memberikan punca kematian atau menyatakan jumlah bahan yang ditemui dalam analisis. Ia berkata ia akan meneruskan siasatannya.

Baca Lagi | Foo Fighters membatalkan tur selepas kematian Taylor Hawkins

“Institut Perubatan Undang-undang Kebangsaan meneruskan kajian perubatan untuk mendapatkan penjelasan penuh tentang peristiwa yang membawa kepada kematian Taylor Hawkins,” katanya.

Ambulans dihantar ke hotel selepas panggilan kecemasan melaporkan seorang lelaki mengalami sakit dada, kata jabatan kesihatan Bogota dalam satu kenyataan. Hawkins tidak bertindak balas terhadap CPR dan telah diisytiharkan mati, tambahnya.

Read Previous

Formula 1 kembali ke Las Vegas selepas empat dekad

Read Next

Rafizi: Pakatan, PKR perlu bergerak

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.