The Malaysia Post

Timbalan menteri memohon maaf kerana tidak dapat bertemu mangsa banjir

Ahli Parlimen Hulu Terengganu Datuk Rosol Wahid memohon maaf kepada mangsa banjir di kawasan itu kerana tidak dapat bertemu dengan mereka kerana sedang menjalani kuarantin selepas disahkan positif Covid-19.

Rosol, yang juga Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, berkata demikian dalam catatan di laman Facebooknya malam ini.

“Saya terkilan dan memohon maaf kerana saya tidak dapat pergi ke kawasan itu untuk memeriksa mereka yang terjejas banjir buat masa ini kerana saya sedang menjalani kuarantin selepas saya disahkan positif Covid-19. Saya sangat menyesal kerana saya tidak dapat bersama anda semua dalam masa yang sukar ini.

“Bagaimanapun, saya mengikuti dengan teliti perkembangan banjir di Hulu Terengganu dan telah mengarahkan pegawai dan anggota Pusat Khidmat Ahli Parlimen Hulu Terengganu untuk menggerakkan misi bantuan kepada mangsa banjir secepat mungkin,” katanya.

Katanya, sejak semalam semua petugas dengan bantuan Majlis Belia Daerah Hulu Terengganu mula mengagihkan pelbagai bantuan berupa barangan makanan seperti beras, mee segera, roti, biskut, minuman serta selimut, tilam, pakaian dan peralatan peribadi kepada mangsa banjir.

“Saya juga meminta petugas sentiasa bersiap sedia dan mengenal pasti mangsa yang memerlukan bantuan supaya mereka mendapat bantuan segera. Di peringkat menteri, saya akan menyelaraskan bantuan bank makanan untuk mangsa banjir bagi meringankan beban mereka,” katanya sambil menggesa peniaga supaya tidak mengambil kesempatan ditimpa musibah dengan menaikkan harga barangan terutama makanan.

Baca Lagi | Timbalan menteri memohon maaf kerana tidak dapat bertemu mangsa banjir

Rosol juga berkata, setakat ini bekalan makanan dan keperluan dilaporkan mencukupi termasuk di kawasan yang ditenggelami air, namun sekiranya terdapat sebarang masalah, orang ramai boleh menghubungi talian bantuan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna.

Read Previous

Kremlin mempertahankan logik untuk tindakan di Ukraine

Read Next

Percubaan kedua Rosmah untuk menarik balik penghakiman adalah penyalahgunaan proses mahkamah

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.