The Malaysia Post

Pemuda PKR Johor menentang MUDA bertanding undi Melaka di bawah panji Pakatan

Pemuda PKR Johor hari ini membantah kemungkinan Perikatan Demokratik Bersatu Malaysia (Muda) bertanding dalam pilihan raya negeri Melaka di bawah panji Pakatan Harapan (PH).

Naib ketua sayap itu Faezuddin Puad berkata pada masa ini perikatan itu hanya merangkumi PKR, DAP dan Parti Amanah Negara, dan memberi amaran terhadap pakatan meletakkan calon dari luar ketiga-tiga parti itu.

“Bagi kami, ini lebih baik daripada mencalonkan orang luar,” katanya.

Tambah Faezuddin, walaupun ada keperluan untuk meletakkan calon muda, individu yang betul boleh datang dari dalam PH sendiri dengan sayap pemuda parti masing-masing.

“Kami pasti pemimpin muda PH ini lebih baik daripada calon muda lain,” katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini.

Faezuddin, yang juga Ketua Pemuda PKR Pulai, menegaskan sekiranya ada pihak luar yang ingin membantu PH, mereka dialu-alukan untuk berbuat demikian.

“Malah kami akan menghargai setiap sokongan dan bantuan daripada mana-mana pihak yang mahu melihat PH menang dalam pilihan raya negeri Melaka.

“Bagaimanapun, Muda tidak perlu menggunakan logo PH untuk pilihan raya akan datang,” kata Faezuddin.

Terdahulu, Muda menyatakan hasrat untuk menyertai pilihan raya negeri Melaka pada 20 November ini.

Presidennya, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata parti itu kini sedang mengadakan perbincangan dengan PH untuk meletakkan calon daripada Muda untuk bertanding dalam pilihan raya.

Baca Lagi | Pemuda PKR Johor menentang MUDA bertanding undi Melaka di bawah panji Pakatan

Ahli Parlimen Muar itu juga dilaporkan berkata walaupun pendaftaran Muda belum diluluskan oleh Pendaftar Pertubuhan (RoS), beliau merasakan sudah tiba masanya untuk parti itu mewujudkan budaya politik baharu bermula dengan Melaka sebagai permulaan dalam usahanya.

Read Previous

Putrajaya berkata tiada kaitan antara konsep ‘Keluarga Malaysia’ dan ‘Impian Malaysia’ DAP

Read Next

Koeman dipecat sebagai jurulatih Barcelona

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.