The Malaysia Post

Wakil Jeram dari parti BERSATU menyertai parti baru Dr Mahathir

Bersatu Logo

Wakil Jeram dari parti BERSATU menyertai parti baru Dr Mahathir

Adun Jeram, Mohd Shaid Rosli mengumumkan bahawa dia akan keluar dari Bersatu untuk bergabung dengan parti Tun Dr Mahathir Mohamad yang masih tidak bernama.

Dalam satu kenyataan hari ini, dia juga mendakwa semua penyokongnya di bahagian Bersatu di Kuala Selangor dan cawangannya mengikutinya.

Dia menuduh Bersatu menyimpang dari objektif asalnya memerangi pentadbiran kleptokrat di bawah rejim Barisan Nasional (BN) pimpinan Umno sebelumnya.

“Kami tidak mendapati parti itu bersedia bekerjasama dengan individu yang ditolak oleh rakyat pada pilihan raya umum lalu.

“Parti itu tidak mendapat pandangan dari akar umbi atau perwakilannya ketika memutuskan untuk bekerjasama dengan gabungan baru ini. Di mana sahaja, akar umbi tidak dapat menerima keputusan yang dibuat oleh dewan tertinggi parti, ”kata Mohd Shaid.

Dia menuduh presiden parti, Tan Sri Muhyiddin Yassin berada di sebalik kejatuhan pentadbiran persekutuan Pakatan Harapan (PH), dan mendakwa pihaknya yang mengeluarkan Bersatu daripada gabungan itu. Dia juga percaya bahawa Bersatu akan sangat sukar untuk membentuk pakatan dengan

Read Previous

Dr Mahathir mengatakan parti baru tidak akan terikat dengan Pakatan atau Perikatan

Read Next

Veteran media Abd Jalil Ali meninggal dunia

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sertai surat berita kami
Langgani sekarang untuk mendapatkan artikel kami yang terkini, baru, hangat, dan semasa yang dihantar terus ke emel anda
170000 subscribers are here