The Malaysia Post

Singapura akan menjadi sukar, kata pemandu Williams, Albon

Pemandu Formula Satu Williams, Alex Albon berkata dia berharap untuk berlumba di Singapura pada 2 Oktober selepas terlepas Grand Prix Itali hujung minggu lalu dengan radang usus buntu tetapi menyedari ia sukar.

Pemain Thailand berusia 26 tahun itu digantikan di Monza oleh pemain simpanan Belanda Nyck de Vries, yang menduduki tempat kesembilan pada penampilan sulungnya.

Albon dibenarkan keluar dari hospital pada Selasa dan sedang pulih di rumah di Monaco menjelang pusingan Singapura yang bermula dengan latihan pada 30 September.

“Saya rasa cukup baik, saya rasa OK,” katanya dalam mesej video di media sosial.

“Jelas sekali pada hari Sabtu saya mengalami sedikit masalah dan doktor melakukan kerja yang menakjubkan. Saya sangat bersyukur kerana mereka memberi saya kesihatan yang baik dan keluar dari hospital pada hari Selasa.

“Saya berada di Monaco sejak itu, saya mula berjalan-jalan dan matlamatnya adalah untuk bersedia menghadapi Singapura yang akan menjadi sukar. Ia adalah salah satu perlumbaan paling sukar yang kami lalui, jadi ia bukan satu perlumbaan yang mudah.

“Tetapi mari kita sasarkan tinggi dan lihat apa yang berlaku.”

Williams berkata pada hari Isnin bahawa Albon mengalami “komplikasi anestetik selepas pembedahan yang tidak dijangka yang membawa kepada kegagalan pernafasan” dan telah menghabiskan malam Sabtu dalam rawatan rapi.

Dia telah dikeluarkan dari pengudaraan mekanikal pada hari Ahad.

Read Previous

Polis menahan pasangan atas dakwaan mendera adik-beradik di Ampang

Read Next

Bagaimana Busan sedang bersedia untuk menganjurkan rancangan BTS yang akan datang

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.