PM akan mengumumkan rancangan pemulihan ekonomi jangka pendek pada hari Jumaat (5 Jun)

Sementara menunggu keputusan kerajaan sama ada perintah MCO akan dipanjang atau mengundrkan perintah kawalan pergerakan bersyarat, yang dijadualkan berakhir pada hari Selasa ini (9 Jun), rakyat Malaysia akan menantikan pengumuman mengenai Rancangan Pemulihan Ekonomi Jangka Pendek dalam pesanan khas oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin pada hari Jumaat (5 Jun).

Mesej khas Perdana Menteri akan disiarkan secara langsung pada jam 3 petang oleh stesen televisyen tempatan dan rangkaian media sosial.

Mengimbas kembali, perintah kawalan pergerakan (MCO) dikuatkuasakan di negara ini pada 18 Mac lalu berikutan tercetusnya Covid-19 dan kemudian MCO bersyarat, dari 4 Mei lalu.

Pelaksanaan MCO dan MCO bersyarat terbukti berjaya dalam memerangi pandemi Covid-19 seperti yang dilihat dengan penurunan jumlah kes baru setiap hari, sehingga memungkinkan pemerintah untuk membenarkan lebih banyak sektor ekonomi dibuka semula di negara ini. Sudah jelas, pesanan khas Muhyiddin akan sangat dinanti-nantikan oleh masyarakat, terutamanya para pelaku industri ekonomi.

Wendy. V

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Bekas Ketua Menteri Melaka, Ali Rustam dilantik sebagai Yang Di-Pertua ke-7 Melaka

Read Next

Muhyiddin adalah pemangku ketua parti yang sah, kata Dewan Tertinggi Bersatu

Langgan
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
Lihat semua komen
0
Inginkan pendapat anda, sila komen.x
()
x