Bung Moktar: Gabungan Rakyat Sabah menjanjikan ‘blueprint’ untuk meningkatkan pembangunan Sabah jika terpilih

Gabungan Rakyat Sabah (GRS) akan menyediakan rangka tindakan untuk memperhebatkan pembangunan di Sabah sekiranya diberi mandat untuk membentuk kerajaan negeri selepas pemilihan 26 September, kata Pengerusi Barisan Nasional (BN) Sabah, Datuk Seri Bung Moktar Radin.

Dia mengatakan mengenai hal ini, semua menteri dalam pemerintahan GRS diminta untuk membuat rancangan mereka sendiri.

Sebagai contoh, gabungan itu akan mencari kaedah terbaik untuk memperkukuhkan sektor pertanian, kata Bung Moktar, calon BN untuk kerusi Lamag.

“Kenyataannya, setelah kekalahan kami (pada PRU14), para pemimpin BN mempunyai banyak waktu untuk mengkaji mengapa Sabah mundur dalam industri pertanian walaupun memiliki banyak tanah,” katanya kepada wartawan setelah berucap pada ceramah di daerah pengundian Bukit Garam di sini malam tadi.

GRS, yang dianggotai oleh BN, Perikatan Nasional dan Parti Bersatu Sabah, bertanding di semua 73 kerusi pada pilihan raya negeri ke-16.

J M Riaz

Sebaran berita terkini hanya untuk anda!

Read Previous

Jabatan Imigresen mengeluarkan garis panduan terkini untuk rakyat Malaysia yang ingin keluar / memasuki negara semasa RMCO

Read Next

Rizal Mansor mengakui mengambil hampir RM1 juta dari Jepak Holdings ketika bekerja untuk Rosmah, menyebutnya sebagai ‘sumbangan politik’

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.