The Malaysia Post

Mahkamah Tinggi mendapati Najib bersalah atas semua tujuh pertuduhan kerana menyalahgunakan dana SRC International bernilai RM42 juta

Datuk Seri Najib Razak didapati bersalah oleh Mahkamah Tinggi hari ini kerana menyalahgunakan kuasa dan menyalahgunakan lebih RM42 juta daripada bekas anak syarikat 1Malaysia Development Berhad (1MDB) SRC International Sdn Bhd.

Semasa menyampaikan penghakimannya ke ruang sidang yang penuh sesak, hakim Mahkamah Tinggi Mohd Nazlan Mohd Ghazali mengatakan bahawa Najib terlibat dalam simpanan RM42 juta dari SRC International di akaun peribadinya.

“Kesimpulannya setelah mempertimbangkan semua bukti dalam perbicaraan ini, saya mendapati bahawa pihak pendakwaan telah berjaya membuktikan kesnya tanpa keraguan yang munasabah terhadap tertuduh, oleh itu saya mendapati tertuduh bersalah dan mensabitkan tertuduh atas semua tujuh tuduhan,” katanya.

Turut hadir di mahkamah untuk prosiding hari ini ialah anak-anak Najib, Datuk Mohd Nizar Najib, Riza Shahriz Abdul Aziz dan Norashman Najib.

Isteri Najib, Datin Seri Rosmah Mansor tidak hadir. Pemimpin tertinggi Umno juga dilihat di mahkamah untuk memberi sokongan termasuk Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi yang juga mempunyai perbicaraan sendiri hari ini, dan timbalan presiden Datuk Seri Mohamad Hasan.

About J M Riaz

JM Riaz merupakan seorang wartawan hiburan yang gemar membuat liputan berita terkini di dunia. Dia bersemangat untuk membawa orang ramai yang terkini dan terhebat dalam hiburan. JM suka berinteraksi dengan pembacanya dan mendengar pendapat mereka tentang cerita terkini.

Read Previous

Najib masih ada peluang walaupun bersalah – Ketua Pemuda Umno

Read Next

Hakim Mahkamah Tinggi mengatakan bahawa Najib mempunyai niat untuk menggunakan SRC International untuk kepentingannya sendiri

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.