The Malaysia Post

PM tiba di UAE untuk lawatan rasmi tiga hari

Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob tiba di sini hari ini untuk lawatan rasmi tiga hari ke Emiriah Arab Bersatu (UAE).

Pesawat yang membawa perdana menteri itu mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Al Maktoum pada 6.35 petang (10.35 malam waktu Malaysia).

Ismail Sabri, who was accompanied by Foreign Minister Datuk Seri Saifuddin Abdullah, was met on arrival by Malaysian Ambassador to UAE Datuk Mohd Tarid Sufian and Consul-General of Malaysia in Dubai Mohd Hasril Abdul Hamid.

Esok, perdana menteri akan menghadiri program khas di Expo 2020 Dubai di mana beliau dijadualkan melawat Pavilion Malaysia.

Beliau juga akan menyaksikan pemeteraian Memorandum Persefahaman (MoU) antara syarikat Malaysia dan asing. Ekspo 2020 Dubai, yang bermula pada Oktober tahun lalu, akan berakhir pada 31 Mac.

Kemudian, Ismail Sabri akan mengadakan sesi pertunangan dan makan malam bersama ahli Keluarga Malaysia (Rakyat Malaysia di UAE) di sini.

Ini adalah lawatan rasmi pertama Ismail Sabri ke UAE selepas mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri Malaysia yang kesembilan pada 21 Ogos tahun lepas.

Lawatan perdana menteri ke UAE dilakukan selepas lawatan rasmi tiga hari ke Qatar yang bermula Sabtu lalu.

Dalam lawatannya, Ismail Sabri melawat Ladang Baladna dan Kemudahan Tenusu, serta Ladang Organik Agrico di Al-Khor, kira-kira 50km dari sini.

Beliau juga mengadakan sesi pertunangan dengan komuniti perniagaan dan keluarga Malaysia di Doha.

Terdahulu hari ini, satu majlis sambutan rasmi untuk Ismail Sabri telah diadakan di Amiri Diwan, selepas itu beliau bertemu dengan Amir Qatar Sheikh Tamim bin Hamad Al Thani.

Baca Lagi | PM tiba di UAE untuk lawatan rasmi tiga hari

Amir juga menganjurkan jamuan tengah hari bagi menghormati perdana menteri yang melawat.

Ia juga merupakan lawatan rasmi pertama Ismail Sabri ke Qatar selepas dilantik sebagai perdana menteri.

About J M Riaz

JM Riaz merupakan seorang wartawan hiburan yang gemar membuat liputan berita terkini di dunia. Dia bersemangat untuk membawa orang ramai yang terkini dan terhebat dalam hiburan. JM suka berinteraksi dengan pembacanya dan mendengar pendapat mereka tentang cerita terkini.

Read Previous

Jurulatih Harimau Malaya Pan-gon mengusahakan identiti baharu untuk pasukan

Read Next

Khairy berkata akan menjelaskan isu MySJ Sdn Bhd di Dewan Negara pada Khamis ini

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.