The Malaysia Post

Muhyiddin berharap pertembungan Perikatan-BN di Melaka tidak akan menjejaskan hubungan kerajaan persekutuan

Pengerusi Perikatan Nasional (PN) Tan Sri Muhyiddin Yassin berharap pertembungan pakatannya dengan sekutu tidak rasmi Barisan Nasional pada pilihan raya negeri Melaka tidak akan “menimbulkan sebarang isu besar” di peringkat persekutuan di mana kedua-duanya adalah sebahagian daripada kerajaan.

Beliau berkata kerajaan persekutuan memasukkan banyak parti politik untuk kepentingan kestabilan, dan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaacob daripada Umno bersedia bekerjasama dengan semua orang.

“Malah kerajaan sekarang sanggup menandatangani MOU dengan Pembangkang, misalnya. Dan saya fikir ini tidak mengapa, setakat kerajaan persekutuan berkenaan.

“Jadi, mudah-mudahan ia tidak akan menimbulkan sebarang isu besar dan saya rasa Perdana Menteri Datuk (Seri) Ismail (Sabri Yaacob), diharap dapat bekerjasama dengan baik dengan ahli-ahli kabinet yang lain sama ada mereka berasal. Barisan Nasional atau daripada Perikatan Nasional,” katanya dalam sidang media selepas mengumumkan calon PN bagi PRN Melaka hari ini.

Muhyiddin menambah bahawa PN sebagai sebuah gabungan “menghormati” keputusan BN untuk pergi bersendirian di Melaka.

Beliau berkata, bagaimanapun keadaan itu turut memberi peluang kepada pengundi Melaka membuat pilihan tepat antara PN, BN serta Pakatan Harapan (PH) yang akan turut bertanding di semua 28 kerusi.

“Jadi, kini lebih jelas bahawa mungkin terdapat tiga gabungan utama, tetapi saya percaya dan saya percaya rakyat Melaka mempunyai pengetahuan yang sangat tajam tentang situasi politik, mereka telah melihat apa yang telah dilakukan oleh Perikatan Nasional terutamanya semasa saya berkhidmat. sebagai perdana menteri.

“Mereka terus hidup dalam apa jua keadaan dan kami percaya kami mempunyai sokongan padu untuk Perikatan (Nasional) di Melaka,” katanya.

Mengenai akuan berkanun yang diwajibkan kepada calon BN, Muhyiddin berkata PN dan parti komponen masing-masing memberi kepercayaan kepada calon mereka untuk setia.

Baca Lagi | Muhyiddin berharap pertembungan Perikatan-BN di Melaka tidak akan menjejaskan hubungan kerajaan persekutuan

“Setakat ini, tiada cadangan untuk menggunakan SD rasmi atau sebagainya kerana kita pasti semua calon cukup setia dengan apa yang parti masing-masing sediakan- saya yakin pucuk pimpinan mengenali calon mereka dan memberikan kesetiaan yang tidak berbelah bahagi. kepada,” katanya.

About J M Riaz

JM Riaz merupakan seorang wartawan hiburan yang gemar membuat liputan berita terkini di dunia. Dia bersemangat untuk membawa orang ramai yang terkini dan terhebat dalam hiburan. JM suka berinteraksi dengan pembacanya dan mendengar pendapat mereka tentang cerita terkini.

Read Previous

ABBA kembali dengan album baharu selepas berehat selama 40 tahun

Read Next

Muda menolak Pakatan untuk pilihan raya Melaka kerana mencalonkan “katak”

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.