The Malaysia Post

Sumbangkan komputer riba lama anda untuk membantu pelajar universiti yang memerlukan – #Laptop4Siswa

Permulaan pandemik Covid-19 dan pemanjangan perintah kawalan pergerakan (MCO) telah mengganggu pelajaran bagi pelajar pengajian tinggi di institut pengajian tinggi di seluruh negara. Walaupun pelajar memulakan semester pertama tahun akademik universiti 2020/2021, semua program pengajaran dan pembelajaran di universiti kini mesti dijalankan secara dalam talian sehingga 31 Disember 2020.

Walau bagaimanapun, pelajar dari kategori B40 tidak dapat membeli komputer riba untuk mengikuti kursus dalam talian. Masalah ini bertambah buruk dalam keadaan di mana terdapat lebih daripada seorang kanak-kanak yang perlu menghadiri kelas dalam talian secara serentak.

Untuk menolong para pelajar ini mengikuti pelajaran mereka, pejabat ADUN Bukit Gasing sedang memulakan kempen bernama # Laptop4Siswa yang bertujuan untuk mengumpulkan dan mengedarkan komputer riba untuk pelajar pengajian tinggi yang memerlukan.

ADUN Bukit Gasing Rajiv Rishyakaran berkata, “Kami meminta orang-orang dermawan di luar sana untuk menyumbangkan komputer riba, sama ada baru atau terpakai, kepada pelajar-pelajar ini. Kami juga mendorong sumbangan wang tunai yang dapat digunakan untuk memulihkan beberapa komputer riba ini jika diperlukan. “

About J M Riaz

JM Riaz merupakan seorang wartawan hiburan yang gemar membuat liputan berita terkini di dunia. Dia bersemangat untuk membawa orang ramai yang terkini dan terhebat dalam hiburan. JM suka berinteraksi dengan pembacanya dan mendengar pendapat mereka tentang cerita terkini.

Read Previous

PM Muhyiddin akan menyampaikan alamat khas Covid-19

Read Next

Muhyiddin tidak di wajibkan oleh KKM untuk memakai gelang kuarantin

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.