The Malaysia Post

BTS Jimin Dating Song Da Eun? Pelakon Korea Selatan Beri Petunjuk Besar, Nampaknya Sahkan Hubungan

Adakah Song Da Eun Mengesahkan Bercinta dengan BTS Jimin?

Baru-baru ini, pelakon drama “Can’t Live Without Losing” itu memuat naik cerita di Instagramnya yang memaparkan gambar dua earbud. Satu earbud mempunyai nama “Jimin” manakala satu lagi bertulis “Da Eun”. Kiriman tersebut menyebabkan netizen keliru dengan ramai yang tertanya-tanya jika Da Eun akhirnya mengesahkan hubungannya dengan penyanyi terkenal dunia, Jimin.

Song Da Eun Meninggalkan Peminat Jimin dalam Kemarahan

Walau bagaimanapun, kiriman Song Da Eun telah membuatkan peminat Jimin kecewa dan marah. Beberapa ahli ARMY (nama fandom BTS) menggunakan platform X masing-masing untuk mendakwa bahawa pelakon tersebut cuba menggunakan nama Jimin untuk publisiti. 

“Lihat Instagramnya. Dia menutup wajahnya dengan pelekat tetapi jelas sekali itu adalah Jimin. Gadis itu benar-benar mencari perhatian,” tambah yang lain. “Jika dia benar-benar menyukainya dan memikirkannya, dia tidak akan membuatnya begitu jelas seperti itu. Dia memberikan aura pencari perhatian,” baca satu lagi komen.

Baca lagi | BTS Kembali Mengejutkan Dunia dengan Lagu Lama, “Not Today”, Menduduki Puncak Carta iTunes Selepas 7 Tahun

Bilakah Khabar Angin Jimin dan Song Da Eun Bercinta Mula Muncul?

Khabar angin mengenai ahli BTS, Jimin, yang bercinta dengan Song Da Eun pertama kali muncul dalam talian pada tahun 2022 apabila satu kiriman viral yang kini telah dipadamkan, berkongsi koleksi 12 gambar yang menunjukkan bahawa dua bintang ini mungkin mempunyai hubungan. Beberapa gambar tersebut menunjukkan Jimin dan Song Da Eun berada di lokasi yang sama, manakala yang lain menampilkan kedua-duanya memakai aksesori yang sama. Salah satu gambar viral tersebut juga mendakwa bahawa Jimin dan Song Da Eun menghadiri perlawanan bola sepak pada hari lahirnya.

Apabila Song Da Eun Mengulas Mengenai Khabar Angin Bercinta dengan Jimin

Pada Oktober 2023, pelakon tersebut membincangkan khabar angin bahawa dia bercinta dengan Jimin BTS dan mengecam peminat penyanyi itu kerana didakwa mengganggunya berulang kali.

“Saya telah berkata sebelum ini, tetapi saya telah mengumpulkan data di Instagram dan YouTube. Terdapat beberapa orang yang bercakap tentang saya memuat naik gambar lama, tetapi saya fikir walaupun saya memuat naik gambar hari ini, mereka akan mengatakan ia adalah lama. Saya tidak menjawab komen-komen tersebut,” tambah pelakon itu.

Kesimpulan

Khabar angin mengenai hubungan antara Jimin BTS dan Song Da Eun terus mencetuskan pelbagai reaksi dalam kalangan peminat. Walaupun ada yang percaya bahawa petunjuk yang diberikan oleh Song Da Eun adalah sahih, tidak kurang juga yang beranggapan ia hanya gimik untuk mendapatkan perhatian. Peminat Jimin berharap agar semua pihak menghormati privasi idol mereka dan memberikan ruang untuk mereka menjalani kehidupan peribadi dengan tenang. Dengan pelbagai spekulasi yang berterusan, hanya masa yang akan menentukan kebenaran sebenar di sebalik hubungan ini.

About J M Riaz

JM Riaz merupakan seorang wartawan hiburan yang gemar membuat liputan berita terkini di dunia. Dia bersemangat untuk membawa orang ramai yang terkini dan terhebat dalam hiburan. JM suka berinteraksi dengan pembacanya dan mendengar pendapat mereka tentang cerita terkini.

Read Previous

10 Kemahiran Penting untuk Perkembangan Kerjaya

Read Next

10 Pelakon Lelaki Terbaik di Malaysia

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.