The Malaysia Post

Lelaki Berusia 50 Tahun Didakwa Menetak Isteri di Lebuh Raya Kesas

Lebuh raya Kesas menjadi saksi kepada satu insiden yang mengejutkan apabila seorang lelaki berusia 50 tahun didakwa mengelar isterinya menggunakan pisau di tengah hari Jumaat lalu. Kejadian ini membawa kepada kecederaan serius kepada kedua-dua pihak, dengan suspek turut menetak dirinya sendiri di pergelangan tangan.

Pertengkaran di Tepi Lebuh Raya

Menurut Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Cha Hoong Fong, kejadian tersebut berlaku kira-kira jam 1 tengah hari, berikutan pertengkaran antara lelaki berusia 50 tahun itu dan isterinya yang berusia 49 tahun. Suspek kemudian memberhentikan kenderaannya di tepi lebuh raya berdekatan Kota Bayu Emas, Klang.

Serangan Berbisa di Tepi Jalan

Dalam keadaan marah, suspek didakwa menetak isterinya berkali-kali dengan menggunakan pisau. Mangsa yang bimbang akan keselamatannya segera berlari keluar dari kenderaan dan meminta pertolongan daripada orang yang lalu-lalang. Kejadian ini mencetuskan rasa gemuruh di kawasan tersebut.

Reaksi Orang Awam dan Kejaran Polis

Warga awam yang prihatin memberhentikan kereta mereka untuk memberikan pertolongan kepada mangsa. Namun, tindakan suspek tidak dapat dijangka, apabila beliau memecut laju meninggalkan tempat kejadian. Pihak polis Klang Selatan dengan cepat bertindak dan berjaya mengesan suspek yang akhirnya meletakkan kenderaannya di Jalan Batu Nilam 34, Klang.

Penangkapan Suspek dan Rawatan Mendesak

Asisten Komisioner Cha Hoong Fong menjelaskan bahawa suspek ditemui tidak sedarkan diri dan berlumuran darah ketika penangkapan. Anggota polis terpaksa memecahkan cermin kenderaan untuk menyelamatkan suspek sebelum menghantar beliau ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah untuk menerima rawatan perubatan yang segera.

Baca lagi | Lelaki Bergaduh dengan Abang Teman Wanita Hingga Meninggal Dunia di Rawang

Kecederaan Serius Kepada Kedua-Dua Pihak

Ketika di hospital, pemeriksaan menunjukkan bahawa mangsa mengalami kecederaan serius di leher, bahu kiri, tangan kiri, kaki kiri, dan bahagian belakang badan. Sementara itu, suspek turut mengalami kecederaan di lengan. Kedua-dua mereka menerima rawatan di Hospital Tengku Ampuan Rahimah.

Panggilan kepada Orang Awam dan Maklumat Tambahan

Asisten Komisioner Cha Hoong Fong menggesa sesiapa yang mempunyai maklumat tambahan mengenai kejadian ini untuk menghubungi polis Klang Selatan di talian 03-33762222 atau sebarang balai polis berdekatan. Kes ini diklasifikasikan mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan kerana melibatkan penggunaan senjata dalam menimbulkan kecederaan.

Amaran Menyebarkan Video Kejadian

Sebagai penutup, ACP Cha menasihatkan orang ramai supaya tidak menyebarkan video kejadian tersebut. Tindakan ini boleh menimbulkan keresahan di kalangan masyarakat dan boleh mengganggu proses penyiasatan pihak berkuasa.

About J M Riaz

JM Riaz merupakan seorang wartawan hiburan yang gemar membuat liputan berita terkini di dunia. Dia bersemangat untuk membawa orang ramai yang terkini dan terhebat dalam hiburan. JM suka berinteraksi dengan pembacanya dan mendengar pendapat mereka tentang cerita terkini.

Read Previous

Akta Parlimen Penggal Tetap (FTPA) Boleh Menjamin Kestabilan Politik Malaysia

Read Next

Sekurang-kurangnya 23 Maut dan Enam Cedera dalam Letupan Kilang Bunga Api di Suphan Buri, Thailand

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.